W nocy z 22/23 sierpnia 2022 r. od godz. 20.00. do 5.00. montowane będą tymczasowe bariery betonowe na pasie włączenia z łącznicy DK7 (Zakopianka) z A4 w kierunku Tarnowa (oraz pasie awaryjnym A4). Na czas tych prac droga zostanie zwężona do jednego pasa, wykonane zostanie też tymczasowe oznakowanie poziome.

Od rana 23 sierpnia ruch na A4 odbywać się będzie dwoma pasami, ale zmieniona zostanie ich szerokość. Zmiana organizacji ruchu potrwa do maja 2023 r.

W tym czasie za betonowymi barierami będzie budowany nowy pas autostrady. Konieczne będzie też rozebranie ekranów akustycznych. Trwa już budowa ul. Dzikiej Róży w nowym miejscu.

Dodatkowy pas ruchu na jezdni autostrady A4 będzie miał 900 m i dobudowany zostanie od węzła Kraków Południe w kierunku węzła Kraków Łagiewniki, do miejsca, w którym już istnieje trzeci pas.

Przebudowany zostanie fragment łącznicy z węzła Kraków Południe od strony Zakopanego w kierunku Rzeszowa, powstaną ekrany akustyczne i droga serwisowa, która docelowo będzie drogą gminną (ul. Dzikiej Róży). Wykonana będzie również przebudowa sieci: teletechnicznej, energetycznej, wodociągowej, kanalizacji deszczowej i oświetlenia drogowego.

Trzeci pas powstanie w związku z dużym natężeniem ruchu samochodowego w tym rejonie. Jak podaje GDDKiA, w 2020/2021 przejeżdżało tym odcinkiem prawie 85 tys. pojazdów na dobę, czyli o 60% więcej niż w 2015 r. W godzinach szczytów komunikacyjnych, wyjazdów i powrotów weekendowych czy wakacyjnych liczba tych pojazdów znacząco wzrasta i tworzą się kilkukilometrowe zatory.

Poszerzenie jezdni ma usprawnić przejazd i płynność ruchu, a także poprawić bezpieczeństwo podróży. Prace mają potrwać do połowy maja 2023 roku. Koszt to ponad 14 milionów złotych.