podłęże-piekiełko
Potężna tunelownica Jadwiga już w akcji
Ważąca ponad 2,5 tys. ton tarcza TBM rozpoczęła drążenie najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce - pod Pisarzową w powiecie limanowskim.
„Kinga” i "Jadwiga" w akcji. Kolej przyspieszy w Małopolsce
Gotowych jest już blisko 300 metrów jednego z dwóch tuneli kolejowych, drążonych w Męcinie. To jeden z elementów budowy nowej linii Kraków-Podłęże-Piekiełko. Tunel, którego drążenie już się rozpoczęło, będzie służył ewakuacji. Prace nad budową drugiego, którym w przyszłości pojadą pociągi, rozpoczną się w czerwcu. Plac budowy odwiedził w czwartek minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
Jedzie prąd! Są umowy na zaprojektowanie podstacji trakcyjnych dla inwestycji Podłęże-Piekiełko
PKP PLK podpisały umowy na zaprojektowanie podstacji trakcyjnych i linii przesyłowych dla inwestycji kolejowej „Podłęże-Piekiełko”. Obiekty w Tymbarku, Fornalach, Marszowicach i Janowicach zapewnią zasilanie pociągom jadącym w kierunku Nowego Sącza, Limanowej i Zakopanego.
Urobek z drążenia tunelu pod Limanową trafił na prywatną działkę. "Czy to jest szkodliwe?"
Znów jest głośno o budowie tunelu kolejowego pod Pisarzową koło Limanowej - bez wiedzy generalnego wykonawcy urobek czyli to, co wydobyto podczas drążenia, trafił na prywatną działkę w Starej Wsi w gminie Limanowa. Sprawa wywołała poruszenie, bo mieszkańcy obawiali się, że składowany materiał to odpad górniczy, który zanieczyści pobliski potok.
Podłęże-Piekiełko: z Gdowa do Krakowa w mniej niż 30 minut
Stawiamy na kolej, stawiamy na infrastrukturę – podkreślił wicepremier i szef MON Władysław Kosiniak Kamysz podczas sobotniego spotkania związanego z ogłoszeniem przez PKP PLK przetargu na budowę kolejnego odcinka linii kolejowej w ramach projektu "Podłęże-Piekiełko".
Kolej przyspiesza. Jest kolejny przetarg na część trasy Podłęże-Piekiełko
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. szuka wykonawców, którzy zmodernizują 15 km torów na odcinku Rabka Zaryte - Mszana Dolna - Fornale (Kasina Wielka). Wartość zadania to ponad 750 mln zł.
Nowy most kolejowy na Dunajcu rośnie w oczach. ZDJĘCIA
Łuki nowego mostu kolejowego na Dunajcu w Nowym Sączu są już gotowe. Budowlańcy zakończyli montaż stalowych elementów przeprawy. Brzegi rzeki są też spięte przęsłami, ale do zakończenia prac droga jeszcze daleka.
Niepokój o pieniędze na budowę linii kolejowej Podłęże-Piekiełko
Powraca niepokój o finansowanie budowy linii kolejowej Kraków - Podłęże - Piekiełko. Jego źródłem jest dwugłos w wypowiedziach kierownictwa Ministerstwa Infrastruktury. Minister Infrastruktury Dariusz Klimczak miał zapewnić, że budowana w Małopolsce linia pozostaje na liście priorytetów i będzie realizowana. Inne informacje przekazali jednak posłom urzędnicy ministerstwa.
Podpisano umowy na modernizację najdroższego odcinka linii kolejowej Nowy Sącz – Chabówka
Mowa o trasie Limanowa - bocznica Klęczany, gdzie prace kosztować będą 2 miliardy złotych. Ich zakres obejmuje między innymi budowę 22 mostów kolejowych, w tym wiaduktów. Powstać ma tam również najdłuższy, bo prawie 4-kilometrowy tunel kolejowy w Polsce. Modernizacja całej linii kolejowej Nowy Sącz – Chabówka to fragment dużego projektu, jakim jest budowa nowego połączenia Kraków – Podłęże – Piekiełko
A. Adamczyk: połączenie "Podłęże – Piekiełko" otworzy komunikacyjnie Sądecczyznę
Realizacja nowego połączenie kolejowego w Małopolsce nazywanego potocznie "Podłęże – Piekiełko" spowoduje komunikacyjne otwarcie Sądecczyzny - powiedział w piątek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas podpisywania umowy na realizację jednego z odcinków tej trasy: Rabka Zaryte – Mszana Dolna.
Coraz bliżej do skrócenia podróży koleją z Nowego Sącza do Krakowa do jednej godziny
Politycy i samorządowcy oficjalnie zainaugurowali modernizację szesnastokilometrowego odcinka linii kolejowej z Nowego Sącza do Klęczan. Koszt prac to 780 milionów złotych. To część większego przedsięwzięcia PKP, które zakłada przebudowę torów dalej aż do Chabówki, a także budowę nowej linii z Tymbarku w kierunku Podłęża. - Ta inwestycja to okno na świat dla Sądecczyzny i Ziemi Limanowskiej – podkreśla Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury
Połączenie „Podłęże – Piekiełko” jedną z najważniejszych inwestycji w aktualizacji programu kolejowego
Budowa nowego połączenie kolejowego nazywanego potocznie "Podłęże – Piekiełko" to jedna z najważniejszych inwestycji, która ma zapewnione finansowanie dzięki aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego - przekazało w środę Ministerstwo Infrastruktury.
Nowa linia kolejowa z Nowego Sącza do Chabówki - konsultacje, czy protesty?
Mieszkańcy Mszany Dolnej domagają się dodatkowych konsultacji przebiegu modernizowanej linii kolejowej z Nowego Sącza do Chabówki. W tle pojawia się groźba protestów, które mogłyby zagrozić nie tylko modernizacji tego fragmentu, ale także większej inwestycji, czyli budowie nowej linii Kraków - Podłęże - Piekiełko. Czego domagają się mieszkańcy i jak groźne mogą być ewentualne protesty?
Jeszcze w tym roku powinien być gotowy projekt trasy kolejowej „Podłęże – Piekiełko”
Rozpoczynają się ostatnie prace hydrologiczne i geologiczne, potrzebne do przygotowania dokumentacji. Nowa linia skróci czas dojazdu pociągiem z Krakowa do Nowego Sącza do około 50 minut, a do Zakopanego do niespełna dwóch godzin.
Polskie Linie Kolejowe mogą w końcu podpisać umowę na wykonanie pierwszego etapu linii Podłęże-Piekiełko
Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie jednej z firm. Zgodnie z przetargiem, projekt jak i prace przygotowawcze wykona, często współpracująca z PKP, spółka Egis Rail.
Skarga na przetarg na dokumentację linii Kraków–Podłęże–Piekiełko uwzględniona po raz trzeci
Będzie kolejne opóźnienie w przygotowaniach dokumentacji dla budowy linii kolejowej Kraków – Podłęże – Piekiełko. Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła skargę na przetarg. Rzeczniczka Izby Magdalena Grabarczyk tłumaczy, że argument odrzucenia jednej z ofert z powodu rażąco niskiej ceny był niewystarczający i Izba nakazała PKP ponownie wybrać najkorzystniejszą ofertę.
Trzecia próba rozstrzygnięcia przetargu na dokumentację linii Kraków-Podłęże-Piekiełko
Już po raz trzeci PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały najlepszą ofertę w przetargu na dokumentację dla budowy linii Kraków – Podłęże – Piekiełko. Po raz trzeci wybrano ofertę tego samego konsorcjum, którego liderem jest francuska firma. Poprzednio dwukrotnie wybór unieważniała Krajowa Izba Odwoławcza po proteście drugiego z oferentów uczestniczących w przetargu. Jeśli tym razem nie będzie protestów, Polskie Linie Kolejowe podpiszą umowę z wykonawcą dokumentacji w pierwszych dniach grudnia.
Minister A. Adamczyk: linią Podłęże-Piekiełko pojedziemy w 2026 r.
Przejazd pociągiem z Krakowa do Zakopanego w niespełna dwie godziny, jest coraz bardziej realny. Wszystko dzięki budowie nowej trasy kolejowej ze stolicy Małopolski na Sądecczyznę i Podhale przez Podłęże-Piekiełko. Przetarg na wykonanie projektu został już ogłoszony. Dziś minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk zapowiedział w Mszanie Dolnej, że pierwsze pociągi przejadą po nowej trasie w 2026 roku.
Najnowsze
-
08:01
25 lat po zamknięciu fabryki ludzie wciąż chorują tu z powodu azbestu. Będzie specjalny program
-
07:45
Śmiertelnie potrąciła 4-latka na pasach, nie potrafiła wytłumaczyć, jak do tego doszło. 54-latka stanie przed sądem
-
07:29
Śmigłowiec TOPR wrócił do Zakopanego po naprawie. Dziś ma wznowić dyżury
-
07:13
Fatalna sytuacja hydrologiczna w Małopolsce. Kolejne gminy apelują do mieszkańców
-
06:59
W piątek rano CKE opublikuje wyniki tegorocznego egzaminu ósmoklasisty
-
06:42
Historia wydarzy się wieczorem! Polki zagrają z Niemkami na Mistrzostwach Europy kobiet
-
06:26
W piątek odetchniemy od upałów. Będzie chłodno i deszczowo
-
06:03
Aktualności komunikacyjne Radia Kraków 04.07
-
06:03
Poznamy koszty akcji w Starej Wsi? To nie jest pewne
-
21:41
Uwaga na fejki w newsowym przebraniu
-
21:23
Godziny Rektorskie: Nauka na linii frontu. Etyka, technologia i wojna we współczesnym świecie