Autorzy apelu przekazanego w czwartek PAP wyjaśnili, że pacjentom zalecany jest wyłącznie kontakt telefoniczny – udzielanie teleporad, udostępnianie e-recept, zabezpieczanie w e-ZLA.

"Bezpośrednia wizyta w poradni POZ dopuszczalna jest tylko w medycznie uzasadnionych sytuacjach i również po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym z lekarzem: wyznaczeniu terminu oraz konkretnej godziny" – podkreślili.

"Z przerażeniem obserwujemy drastyczny wzrost nowych zakażeń, zgonów z powodu COVID-19, a jednocześnie nie do końca odpowiedzialne zachowania naszych pacjentów. Przy rozpędzającej się czwartej fali koronawirusa niedopuszczalne jest przesiadywanie w zatłoczonych poczekalniach, które z racji ilości pacjentów stają się siedliskiem drobnoustrojów. Jesteśmy przekonani, że właśnie w takich sytuacjach pacjenci się nawzajem zarażają" – zaznaczyła prezeska Porozumienia Pracodawców Ochrony Zdrowia Bożena Janicka.

Autorzy komunikatu zaapelowali także o szczepienie się i o przyjmowanie trzeciej, przypominającej dawki szczepionki przeciwko COVID-19.

Przypomnieli, że pacjentów nadal obowiązują środki ochrony osobistej (maski, rękawiczki) oraz stosowanie się do zaleceń higienicznych (dezynfekcja rąk).