przebudowa zakopianki
Przebudowa zakopianki: GDDKiA wyłoniła kolejnego wykonawcę. Włoska firma wybuduje tunel
Włoska firma Astaldi wybuduje odcinek drogi ekspresowej S7 od Naprawy do Skomielnej Białej. Wykonawca został wyłoniony w przetargu. Startowało w nim w sumie 6 firm. Firma Astaldi złożyła najtańszą ofertę.
Jest opóźnienie w rozstrzygnięciu przetargu na budowę jednego z odcinków nowej "zakopianki"
Włoska firma, która przegrała przetarg na fragment między Lubniem a Naprawą złożyła odwołanie. Generalna Dyrekcja wybrała w przetargu polsko-ukraińskie konsorcjum. Włoska firma nie zgodziła się z tą decyzją i w ostatniej chwili złożyła skargę do Krajowej Izby Odwoławczej.
Przebudowa zakopianki na odcinku Lubień-Chabówka. Jak idą przygotowania? RAPORT
Lubień był w czwartek na ustach całej Polski za sprawą wizyty prezydenta Andrzeja Dudy, który w tamtejszej szkole wziął udział w akcji "Cała Polska czyta dzieciom". Normalnie ta maleńka miejscowość pod Myślenicami kojarzona jest z tym, że... tam kończy się ekspresowa "zakopianka", a zaczyna jednopasmowa. To wkrótce ma się jednak zmienić i ten moment zbliża się małymi kroczkami. Przedstawiamy raport z przygotowań do tej ważnej i upragnionej przez kierowców z całego kraju inwestycji.
Jest już coraz bliżej rozbudowy "zakopianki" na odcinku z Lubnia do Chabówki
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała firmę, która wybuduje drugi z trzech planowanych odcinków. Najkorzystniejszą ofertę na budowę fragmentu z Lubnia do Naprawy złożyły wspólnie firma z Warszawy i firma z Kijowa. Obiecują wykonać prace w niecałe dwa lata.
Są kolejni wykonawcy chętni do przebudowy zakopianki. Zgłosiło się sześć firm
Sześciu wykonawców chce budować odcinek drogi ekspresowej S7 z Krakowa do Rabki - pomiędzy Naprawą i Skomielną Białą. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie, połowa wykonawców pochodzi z Włoch. W ramach inwestycji powstanie tunel o długości około trzech kilometrów. Teraz rozpocznie się badanie złożonych ofert, by wyłonić wykonawcę.
Przebudowa zakopianki: GDDKiA wyłoniła jednego z wykonawców
Kolejny krok do rozbudowy "zakopianki' na odcinku od Lubnia do Chabówki. Generalna Dyrekcja wybrała wykonawcę jednego z trzech odcinków. Chodzi o fragment od Skomielnej Białej - właśnie do Chabówki. Jak dobrze pójdzie - jeszcze w tym roku rozpoczną się prace.
Kłopotliwy tunel między Lubniem a Rabką. Brakuje chętnych do startu w przetargu
Kłopoty z projektowanym tunelem na odcinku nowej zakopianki od Lubnia do Rabki. W przyszłym roku mają się rozpocząć prace przy budowie nowej czteropasmowej zakopianki właśnie na tym odcinku. Prace zostały podzielone na trzy części: Lubień - Naprawa, Skomielna Biała - Chabówka oraz pomiędzy nimi najtrudniejszy odcinek zawierający tunel. Jak dowiedziało się Radio Kraków, w przypadku tej ostatniej inwestycji wiele firm wciąż waha się czy wystartować w przetargu.
Nad modernizacją zakopianki zbierają się czarne chmury
Co prawda już pewne jest, że przebudowa odcinka z Lubnia do Rabki rozpocznie się w przyszłym roku, ale nie wiadomo co z kolejną częścią drogi. Chodzi o odcinek z Rabki do Nowego Targu. Tutaj na modernizację nie ma pieniędzy i inwestycji nie ma w ogóle w planach na najbliższe lata. "To zła wiadomość dla całego regionu" - nie ma wątpliwości Piotr Bąk, starosta tatrzański.
Ponad 20 firm chce budować zakopiankę z Lubnia do Rabki
Drogowcy skończyli właśnie przyjmować oferty przetargowe na dwa odcinki: z Lubnia do Naprawy i ze Skomielnej Białej do Chabówki. Ale na samo rozpoczęcie prac trzeba jeszcze trochę poczekać.
S7 z Lubnia do Rabki coraz bliżej. Ogłoszono przetargi
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetargi na budowę S7 na tym odcinku. Nowa droga ma zlikwidować korki na jednym z najtrudniejszych odcinków Zakopianki.
Jarosław Gowin: Byłem w PO. Pamiętam obietnice dotyczące S7"
"To będzie sukces dopiero wtedy, gdy będzie realizowany" - tak o podpisanym kontrakcie dla Małopolski mówił na antenie Radia Kraków poseł Jarosław Gowin. W czwartek władze Małopolski i przedstawiciele rządu podpisali kontrakt, który przewiduje szereg inwestycji w Małopolsce. To między innymi rozbudowa trasy S7 z Krakowa do granicy z województwem świętokrzyskim, dwupasmowy odcinek zakopianki z Lubnia do Rabki, czy trasę Brzesko - Nowy Sącz.
Zmiany w rządzie nie zagrażają modernizacji zakopianki
Taką obietnicę otrzymali górale od Elżbiety Bieńkowskiej, do niedawna wicepremier rządu. Zgodnie z planem, już w przyszłym roku powinien zostać rozstrzygnięty przetarg na przebudowę zakopianki od Lubnia aż do Rabki. Niezależnie od tego, w roku 2015 powinny ruszyć prace przy przebudowie skrzyżowania w Poroninie i przy budowie mostu w Białym Dunajcu.
Marek Sowa: "W Warszawie odnieśliśmy sukces"
"Będą długo oczekiwane inwestycje drogowe w Małopolsce. W Kontrakcie Terytorialnym dla województwa małopolskiego znalazły się między innymi obwodnice Nowego Sącza, Zabierzowa, Zatora i Dąbrowy Tarnowskiej" - potwierdził w Radiu Kraków marszałek Małopolski. Marek Sowa rozmawiał w czwartek na ten temat w Warszawie. W kontrakcie zapisano też trzy odcinki trasy S-7 - to wschodnia obwodnica Krakowa, wylot z Krakowa w stronę województwa świętokrzyskiego i budowa dwupasmowego odcinka zakopianki od Lubnia do Rabki.
- chevron_left
- 1
- 2
- ...
- 5
- 6
Najnowsze
-
21:55
Nie tylko na wnuczka. Jak możemy zostać oszukani?
-
20:02
Vive l’Art - XI Salon ZPAP OK w Pałacu Sztuki - otwarty
-
19:51
"Złota Rękawica" została w Małopolsce
-
19:51
Komisja Dyscyplinarna uchyliła zawieszenie dyrektora krakowskiego liceum. Zdecydował jeden szczegół
-
18:29
"Biedny", "skromny", "stabilny"? Tarnów ma budżet na 2026 roku
-
17:30
W Krakowie więcej zapłacimy za bilety MPK. Ekspert: to uzasadnione, pod jednym warunkiem
-
17:19
Utrudnienia na drogach Małopolski. Pożar ciężarówki na A4 i kilka kolizji
-
16:42
Tak odblokowali tramwaj na Długiej. Zobacz nagranie
-
16:23
Biometanownia w gminie Skrzyszów raczej nie powstanie. Inwestor może się wycofać
-
15:46
Biblioteka Kraków. 60 fili, jedna karta i coraz więcej nowych przestrzeni dla czytelników
-
15:16
Dlaczego deficyt Krakowa nie musi oznaczać katastrofy. Ekonomista wyjaśnia