Strefa Czystego Transportu w Krakowie
Czy Kraków jest gotowy na wprowadzenie SCT w całym mieście?
Fundacja Frank Bold, która chce jak najszybszego wprowadzenia Strefy Czystego Transportu w całym Krakowie, zaskarżyła decyzję sądu o uchyleniu strefy dla całego miasta. Strefa miała obowiązywać od pierwszego lipca, ale już wiadomo, że to jest mało realne. Magdalena Zbylut Wiśniewska rozmawiała na temat SCT z Maciejem Sergiuszem Piotrkowskim z Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie i Radosławem Zającem z Politechniki Warszawskiej i ruchu Zrównoważona mobilność.
Radni przyjęli rezolucję do premiera ws. rekompensat za wprowadzenie SCT
Na sesji Rady Miasta w Krakowie gorąca dyskusja dotycząca Strefy Czystego Transportu, czyli zakazu wjazdu starych samochodów do miasta. Poprzednia uchwała, która miała wejść w życie w połowie tego roku, została unieważniona przez Wojewódzki Sąd Administracyjny. Powodem był brak jasnego określenia granic strefy. Teraz urzędnicy miejscy, radni i przeciwnicy strefy muszą dojść do porozumienia.
55 organizacji pozarządowych apeluje, by nie rezygnować z wprowadzenia Strefy Czystego Transportu
W ubiegły czwartek Wojewódzki Sąd Administracyjny unieważnił uchwałę o wprowadzeniu Strefy Czystego Transportu w lipcu tego roku. Miejscy urzędnicy już zapowiedzieli, że przygotują nową uchwałę. Tymczasem inicjatywa "Kraków dla Kierowców" chce, aby strefa nigdy nie została wprowadzona.
Wojewódzki Sąd Administracyjny unieważnił uchwałę o Strefie Czystego Transportu w Krakowie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie unieważnił uchwałę o Strefie Czystego Transportu. Tłumaczy, że uchwała nie określała dokładnie jakie mają być granice strefy. Sąd wskazał też na niejasność w sposobie przyszłej organizacji ruchu w mieście.
Badanie: ponad połowa mieszkańców Krakowa nie wie, kiedy zacznie obowiązywać strefa czystego transportu
Ponad połowa mieszkańców nie wie, kiedy zacznie obowiązywać strefa czystego transportu (SCT), a 70 proc. uważa, że miasto nie informuje wystarczającą o jej zasadach – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Krakowskiego Alarmu Smogowego (KAS).
Rada miasta 17 stycznia zajmie się obywatelskim projektem uchwały ws. SCT
17 stycznia Rada Miasta Krakowa zajmie się obywatelskim projektem uchwały, mogącej unieważnić strefę czystego transportu (SCT), która - na mocy decyzji radnych z listopada ubiegłego roku - ma zacząć obowiązywać na terenie całego miasta od lipca przyszłego roku.
11 stycznia sąd administracyjny rozpatrzy skargę wojewody na SCT
Na 11 stycznia Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie wyznaczył termin rozprawy, na której rozpatrzy skargę wojewody małopolskiego na uchwałę radnych miasta o strefie czystego transportu.
Ponad 7 tysięcy osób podpisało się pod projektem likwidacji Strefy Czystego Transportu w Krakowie
Projekt przygotował komitet "Kraków dla kierowców". Trafił już do urzędników, a radni do sprawy powrócą - prawdopodobnie na najbliższej sesji rady miasta. Jak mówi Komitet, strefa budzi wiele wątpliwości pod kątem prawa.
Przeciwnicy Strefy Czystego Transportu przedstawili plan działania
Kampania edukacyjna, wsparcie prawne osób poszkodowanych Strefą Czystego Transportu w Krakowie, skarga do Sadu Administracyjnego na uchwałę radnych miejskich - to plan działania Ruchu Społecznego "Nie oddamy Miasta".
Co dalej z krakowską Strefą Czystego Transportu?
Kraków odpowiada na decyzję wojewody. Łukasz Kmita zaskarżył do sądu administracyjnego uchwałę Rady Miasta w sprawie strefy czystego transportu. W ocenie urzędników wojewody uchwała narusza przepisy - między innymi nie określa w wystarczający sposób granic strefy i nie zawiera regulacji dotyczących organizacji ruchu. Jak mówią urzędnicy trwają pracę nad ostatecznym kształtem uchwały.
Uchwała o Strefie Czystego Transportu trafi do sądu administracyjnego
Przyjęta miesiąc temu przez krakowskich radnych uchwała o Strefie Czystego Transportu na terenie Krakowa nie została uchylona przez wojewodę. Urząd podda ją jednak ocenie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Miasto Kraków: Strefa Czystego Transportu, jak każda zmiana, budzi wiele emocji i pytań
Strefa Czystego Transportu jest to zmiana, która ma na celu przede wszystkim polepszenie jakości powietrza w Krakowie. Jak każda zmiana również ta budzi wiele emocji i pytań – zakomunikował Urząd Miasta Krakowa.
Strefa Czystego Transportu: prywatnych przewoźnikow czeka spory wydatek
Nawet 130 tysięcy pojazdów jeżdżących po krakowskich ulicach do 2026 roku będzie musiało zostać wymienionych na nowsze To efekt uchwalenia Strefy Czystego Transportu w Krakowie. Wszystkie koszty będą musieli pokryć właściciele aut. Obecnie nie ma żadnych planów dofinansowania, co bulwersuje między innymi prywatnych przewoźników. Kierowcy busów dojeżdżających do Krakowa podkreślają, że dla ich szefów będzie to ogromny wydatek:
Daria Gosek-Popiołek: Strefa się nie uda, jeżeli nie będzie rozwijany transport miejski
To ważny krok, ale strefa się nie uda, jeżeli nie postawimy na transport zbiorowy - tak o wprowadzeniu w Krakowie Strefy Czystego Transportu mówiła w porannej rozmowie Radia Kraków Daria Gosek-Popiołek. Stolica Małopolski będzie pierwszym miastem w Polsce, które zakaże wjazdu samochodom niespełniającym norm ekologicznych. Do tego momentu trzeba się jednak odpowiednio przygotować - podkreśliła Gosek-Popiołek.
Strefa Czystego Transportu w Krakowie już od 2026 roku
Zaskakujący przebieg głosowania na sesji krakowskiej rady miasta. Mimo deklaracji radnych, Strefa Czystego Transportu w Krakowie została przyjęta bez zmiany terminów. Samochodami z silnikiem benzynowym poniżej euro 3 i dieslami poniżej euro 5 nie wjedziemy do miasta już od 2026 roku.
Część radnych chce przesunąć termin wejścia w życie Strefy Czystego Transportu o dwa lata
Krakowscy radni mają dziś zdecydować o przyszłości Strefy Czystego Transportu. Do projektu zgłoszono aż 20 poprawek i nadal nie wiadomo, jaki będzie ostateczny kształt uchwały. Dotychczasowe zapisy mówią, że od 2026 roku do miasta nie mogłyby wjechać pojazdy benzynowe niespełniające normy euro 3 i diesle poniżej euro 5.
Grzegorz Finowski: Rada Dzielnicy Grzegórzki jest przeciw rozwiązaniom Strefy Czystego Transportu
Gościem Wojciecha Jakubowskiego był Grzegorz Finowski - radny Dzielnicy II Grzegórzki.
Ile samochodów nie wjedzie do Krakowa po wprowadzeniu Strefy Czystego Transportu? Znamy szacunki
- Ponad 100 tysięcy samochodów zarejestrowanych w Krakowie nie będzie mogło się poruszać po mieście po wejściu w życie Strefy Czystego Transportu - poinformował Łukasz Franek z Zarządu Transportu Publicznego podczas poniedziałkowej konferencji.
Najnowsze
-
22:05
Tylmanowa: wjechał w mur i zostawił auto na jezdni
-
21:23
Nie żyje Michał Urbaniak
-
20:02
Kolizja w Zubrzyku. Przerwa w ruchu kolejowym w Dolinie Popradu do niedzielnego wieczora
-
16:18
Filharmonia Krakowska nagrywa płytę z pieśniami Stanisława Wiechowicza
-
15:37
Napad na jubilera na os. Tysiąclecia. Policja ujawnia nowe szczegóły
-
13:39
Metropolita krakowski kard. Grzegorz Ryś o łasce i synodalnośći
-
13:27
Przechowywanie opon w workach foliowych – skuteczny sposób na czyste i bezpieczne składowanie ogumienia po sezonie
-
13:11
Dlaczego audyt stron internetowych pod kątem SEO teraz jest jeszcze ważniejszy niż przed erą AI?
-
12:19
Kardynał Grzegorz Ryś objął urząd arcybiskupa metropolity krakowskiego
-
10:41
Ingres kardynała Grzegorza Rysia na urząd metropolity krakowskiego
-
10:06
Czy wolno tak strzelać? Zwierzęta i fajerwerki!
-
09:47
Kardynał Grzegorz Ryś objął urząd arcybiskupa metropolity krakowskiego. Relacja
-
09:41
PŚ w skokach - w sobotę dwa konkursy w Engelbergu