|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
12 630 62 06 (reklama)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
reklama@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Busowa rewolucja w Krakowie. Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania

Kraków ograniczy ruch prywatnych busów w centrum. To jeden z elementów walki z zanieczyszczeniem powietrza i hałasem w mieście. Najważniejsza zmiana dotyczy Alej Trzech Wieszczów. Prywatni przewoźnicy nie będą mogli się już zatrzymać przy wszystkich przystankach. Na stronie Radia Kraków rozgorzała gorąca dyskusja. Najczęściej zadawane pytania przedstawiliśmy więc urzędnikom, a oto co odpowiedzieli.

Posłuchaj materiału Grzegorza Krzywaka

Fot. ilustracyjne K. Orski

Kraków ograniczy ruch prywatnych busów w centrum. SZCZEGÓŁY I GORĄCA DYSKUSJA

 

Słuchacz RK: Ludzie spoza Krakowa też muszą dojeżdżać do pracy, dzieci do szkoły, studenci, komplikując im życie nie oczyścicie Krakowa ze spalin. Popatrzcie, ile rejestracji KR jeździ po ulicach Krakowa. Sami krakowianie sobie zanieczyszczają a potem narzekają! Wygodnie w samochodzie, nie chce się w MPK wsiąść... ok to my spoza Krakowa też się przesiądziemy na samochody skoro busy - transport zbiorowy Wam przeszkadza! (Piątek, 9 czerwca 2017, 07:23)

 

Łukasz Franek, wicedyrektor ds. transportu w ZIKiT: "Zmiany, które zostały zaproponowane nie są żadnym wyrzuceniem komunikacji przewoźników prywatnych z centrum, tylko pewnym uporządkowaniem. Przypomnę, że w tej chwili duża część linii kończy się wewnątrz II obwodnicy, na placach, które zamieniły się w dzikie parkingi. Warunki, w jakich odprawiani są podróżni są nie do zaakceptowania".

 

Słuchacz RK:

aa

Po jednym przystanku dla linii na Alejach i na Dietla to czysta paranoja. Wybieram samochód. Krakowianie, podziękujcie ZiKIT-owi za większy ruch samochodowy. (Czwartek, 8 czerwca 2017, 14:10)

 

Łukasz Franek, wicedyrektor ds. transportu w ZIKiT: "Myślę, że na logikę rzecz biorąc, każdy kto może wybrać samochód, to i tak to zrobi: ze względu na komfort, czas podróży itd. Na pewno są też takie osoby, które wybiorą mikrobus. Jednak straszenie nas falą kierowców... Gdyby miało się to stać, to by już się stało. Aleje są bardzo trudnym tematem. Wystarczy spojrzeć na takie przystanki jak Nowy Kleparz, plac Inwalidów, Cracovia i widzimy jak blokują się tam wzajemnie pojazdy prywatnych przewoźników i pojazdy komunikacji miejskiej. Powód? Jest ich tam za dużo".

 

Ale wielu naszych słuchaczy popiera działania urzędników.

 

Słuchacz RK:

Do przewoźników. Krakus z dziada-pradziada

Alleluja! Wreszcie te stare rupiecie znikną z centrum! Wg polityki transportowej miasta podmiejskie autobusy MPK dojeżdżają tylko do pętli przesiadkowych busy także powinny mieć licencję na dowóz tylko do tych miejsc. (Piątek, 9 czerwca 2017, 08:58)

 

Dariusz Tarnawski, prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Osobowych: "Ciężko komentować mi tego typu stwierdzenia. Chciałbym się poznać z tą komentują osobą, z jakiej komunikacji korzysta i dlaczego działa przeciwko prywatnym przewoźnikom, którzy wykonują przewozy bez pobierania pieniędzy publicznych z Krakowa i gmin ościennych".

 

Kolejny komentarz kierowany do przewoźników.

 

Słuchacz RK:

nareszcie !!!! :)super pomysł :) smrodzą cały Kraków swoją drogą zastanawiam się, jak te busy przechodzą badania techniczne... (Czwartek, 8 czerwca 2017, 09:38)

 

Dariusz Tarnawski, prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Osobowych: "Kontrole przeprowadzane są dwa razy do roku. Dziś nie ma przekroczonej emisji zanieczyszczeń w powietrzu w Krakowie, a jeździmy z równie wielką częstotliwością jak w zimie. To nie my powodujemy zanieczyszczenie".

 

 

Słuchacz RK:

Niepołomice

Bardzo chętnie jeździłabym mpk z Niepołomic do pracy (przy rondzie Mogilskim) tylko wielka szkoda że te autobusy jeżdżą co 2, 3 godziny i naprawdę nie mam wyczekiwać aż się jakiś zjawi.. a bus? W godzinach porannych jedzie co 40 minut i jestem jedzie 50 min. A nie tak jak z pomocą mpk jakieś półtorej godziny. Pisałam nawet kiedyś do mpk z pytaniem czy dałoby się zwiększyć częstotliwości, ale niestety nic się na razie nie da zrobić. Może teraz? (Czwartek, 8 czerwca 2017, 11:51)

 

Łukasz Franek, wicedyrektor ds. transportu w ZIKiT: "Jeżeli mieszkańcy uważają, że trzeba gdzieś wzmocnić linie, to najpierw trzeba zacząć od rozmów w gminie. My na takie sygnały patrzymy zawsze pozytywnie, jeśli tylko nie ma przeciwskazań technicznych lub organizacyjnych - jesteśmy za".

 

 

Słuchacz RK:

Wreszcie skończy się blokowanie przez busy.. przejścia dla pieszych na placu Inwalidów. Ile razy bylo tak, że bus zatrzymywał się dosłownie na pasach, zasłaniał sygnalizator i przejście, a ludzie stali, bo nie widzieli czy mogą przejść czy nie... a światło dla pieszych na Alejach, gdzie to samochody są uprzywilejowane jest na wagę złota... Wreszcie! brawo zikit! (Środa, 7 czerwca 2017, 20:09)

 

Dariusz Tarnawski, prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Osobowych: "Zwykłe samochody też blokują przejścia, podobnie autobusy komunikacji miejskiej. Są to sytuacje sporadyczne".

 

A dyskusja trwa nadal. Zachęcamy do udziału - TUTAJ

 

 

(Grzegorz Krzywak/ew)

Obserwuj autora na Twitterze: 

 

30%
70%