Prace prowadzone są na liniach nr 96 i 105, a to oznaczało zmiany w ruchu kolejowym i uruchomienie zastępczej komunikacji autobusowej.
Na linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów zwanej „kryniczanką” prace obejmują tory, obiekty inżynieryjne oraz przejazdy kolejowo-drogowe i sieć trakcyjną. Jak zaznaczyła przedstawicielka PLK - "celem jest podniesienie standardu i atrakcyjności ważnego szlaku kolejowego, który wiedzie przez malownicze tereny do miejscowości turystyczno-uzdrowiskowych na południe Polski".
Do tej pory zmodernizowano perony na linii nr 96 w Tuchowie, Andrzejówce i w Starym Sączu. Według zapowiedzi PLK w połowie czerwca dołączą do nich odnowione perony na kolejnych stacjach i przystankach, na których teraz trwają prace: Barcice, Rytro, Młodów, Łomnica-Zdrój, Wierchomla Wielka, Zubrzyk, Żegiestów-Zdrój, Milik, Muszyna oraz Muszyna-Zdrój (na linii nr 105).
Pojedziemy z prędkością do 120 km/h
Prace obejmujące łącznie 13 stacji i przystanków na linii nr 96 i 105 kosztują 73 mln zł. Prowadzone są w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”.
Na odcinku pomiędzy Starym Sączem i granicą państwa trwa również remont torów, sieci trakcyjnej oraz 23 przejazdów kolejowo-drogowych i 60 obiektów inżynieryjnych. Na ukończeniu są roboty na moście nad rzeką Poprad w Muszynie obejmujące nawierzchnię torową oraz konstrukcję stalową i betonową. Wartość tych prac to prawie 118 mln zł, są one finansowane ze środków własnych spółki oraz Krajowego Programu Kolejowego.
Zgodnie z zapowiedziami PLK po zakończeniu wszystkich prac w czwartym kwartale roku na wielu fragmentach linii Tarnów - Leluchów prędkość pociągów wzrośnie do nawet 120 km/h.