Nowy wiadukt powstaje w ramach modernizacji odcinka kolejowego Chabówka – Rabka Zaryte. Będzie to bezkolizyjny obiekt o szerokości blisko 16 m i wysokości 4,80 m, który zapewni sprawny i bezpieczny ruch kolejowy oraz drogowy. Zamiast trzech przejazdów na poziomie szyn, będzie dwupoziomowe skrzyżowanie. Wraz z budową wiaduktu kolejowego, zostaną także wykonane dwa ronda oraz chodniki w ciągu ul. Zakopiańskiej. Prace obejmą również przebudowę wodociągu, kanalizacji deszczowej i sanitarnej - poinformował zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Trakt kolejowy Chabówka – Rabka Zaryte to część realizowanej inwestycji na linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz. Dzięki modernizacji na nieużywaną od wielu lat trasę wrócą pociągi. Obecnie prace budowalne prowadzone są także na odcinku Klęczany – Nowy Sącz.

„Duże, strategiczne inwestycje, które realizuje rząd, oznaczają także lokalne ułatwienia w prowadzeniu ruchu. Nowy wiadukt oznacza, że ruch kolejowy, który będzie bardzo duży po ukończeniu projektu +Podłęże-Piekiełko+, nie będzie wstrzymywał ruchu samochodowego ani przeszkadzał mieszkańcom” – przekazał w komunikacie minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Koszt modernizacji kolejowego odcinka Chabówka - Rabka Zaryte na linii nr 104 to blisko 370 mln zł netto. Modernizacja linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz, jest częścią większego przedsięwzięcia o nazwie „Podłęże – Piekiełko”. Inwestycja PLK SA, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmuje budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Koszt przebudowy całego odcinka Nowy Sącz – Chabówka i połączenie go z podkrakowskim Podłężem szacowany jest na około 10 mld zł. Prace zasadnicze mają zakończyć się w 2028 roku.

Inwestycja jest finansowana w ramach Krajowego Planu Odbudowy, a kolejne odcinki mają być także finansowane m.in. ze środków unijnych. Dzięki inwestycji przejazd koleją z Krakowa do Zakopanego potrwa 1,5 godz., a czas podróży na trasie Kraków-Nowy Sącz wyniesie 50 min.