|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
12 630 62 06 (reklama)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
reklama@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Marka Radia Kraków za styczeń dla Teatru Barakah

Nagrodziliśmy offową scenę, działającą na Kazimierzu w dawnej siedzibie Łaźni przy Paulińskiej.

Jednoaktówki - Teatr Barakah fot: Piotr Kubic

Gratulacje dla Teatru Barakah! Przełom roku to świetna forma teatru Any Nowickiej i Moniki Kufel, który od kilka sezonów działa na Kazimierzu przy Paulińskiej 28 (notabene w miejscu pierwszej Łaźni, założonej przez Bartosza i Małgorzatę Szydłowskich). Teatr Barakah to nie tylko lubiane przez publiczność koncerty, rewie i kabarety, ale także spektakle (jak na przyklad "Szyc"), które Barakah ma w swoim repertuarze od wielu lat. Ostatnie tygodnie to wysyp premier: od "Jednoaktówek" zrealizowanych przez Józefa Opalskiego, po kultową już realizację głośnej niegdyś powieści "Dzieci z dworca Zoo". Dziennik uzależnionej od narkotyków dziewczyny, w inscenizacji Sebastiana Oberca, wciąż robi wrażenie autentycznością narracji. A inscenizacja w Teatrze Barakah pozwala wybrzmieć tekstowi i zaistnieć bardzo młodym aktorom, którym partneruje Dawid Ogrodnik, jeden z najpopularniejszych aktorów średniego pokolenia.

Pozostałe nominacje:

 

W Narodowym Starym Teatrze długo oczekiwana, pierwsza premiera sezonu 2017/2018. Argentyński reżyser o polskich korzeniach Alejandro Radawski zrealizował głośny dramat Federica Garcii Lorki pt. "Dom Bernardy A". Na scenie debiutują trzy studentki krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych - Aleksandra Nowosadko, Alina Szczygielniak i Maja Wolska. Obok debiutantek, Ilona Buchner z Teatru Groteska oraz aktorka Starego Teatru Ewa Kolasińska w tytułowej roli. Recenzje spektaklu, w przeważającej większości, były miażdżące. "Nie chce mi się o tym gadać, bo mnie poziom tego dzieła zwyczajnie obraża" - pisał w Przekroju Maciej Stroiński. A Joanna Targoń wtórowała mu w Wyborczej: "Przykry to był wieczór. Smutno się oglądało spektakl, którego reżyser nie zadał sobie pytania, po co go robi. Albo może zadał, tylko nie potrafił na nie odpowiedzieć na scenie".   

 

Magdalena Szumiec z Gazety Krakowskiej

Pierwsza premiera nowego roku także na scenie Teatru STU. "Wiedźmy" to szekspirowskie "the best of", w najnowszym projekcie założyciela teatru Krzysztofa Jasińskiego. Po inscenizacjach „Hamleta” (w 2000 i 2012 roku) oraz „Króla Leara” (w 2010 roku) Krzysztof Jasiński wraca do twórczości Szekspira. Scenariusz nowego spektaklu zbudowany jest na motywach kilku Szekspirowskich dramatów, które łączą postacie tytułowych wiedźm. - W takiej perspektywie widoczne jest zainteresowanie poety ideą wędrówki dusz - twierdził przed premierą reżyser. Ale krytycy zarzucili "Wiedźmom" scenariuszowe niekonsekwencje, spłycenie szekspirowskiej tematyki i nieprzemyślane, mało wyszukane efekty sceniczne.  

W Teatrze Ludowym premiera  „Sędziów” w reżyserii Małgorzaty Bogajewskiej. Spektakl powstał w ramach projektu „Kraków miasto Stanisława Wyspiańskiego”. Pisarz sięgnął po historię ze współczesnej kroniki kryminalnej: o zabójstwo ciężarnej służącej zostaje oskarżony syn miejscowego bogacza. - Sędziowie to antyczna tragedia i współczesny mroczny thriller w jednym - mówi reżyserka, która dla ostatniego tekstu Wyspiańskiego szuka ciekawej, współczesnej formy. Reżyserce udało się wykreować na scenie gęsty od emocji świat. Szkoda, że momentami poprzez mało zniuansowane aktorstwo, ten wstrząsający tekst stacza się w nijakość.

Na Scenie MOS krakowska premiera dramatu Mateusza Pakuły "W ogień!". Punktem wyjścia do powstania spektaklu jest biografia Józefa Kurasia „Ognia”: budzącego kontrowersje podhalańskiego bohatera, przestępcy i partyzanta. Pięcioro aktorów występuje jako chór polskich duchów - stawiają pytania, kim jest Kuraś, jakie znaczenie ma dla nas jego pogmatwana historia.  - W naszym kraju nieustannie zderzamy się z przymusem oglądania współczesności poprzez przeszłość. Razem z autorem tekstu sztuki - Mateuszem Pakułą, zastanawiamy się nad tym, czy to dobry sposób na życie – mówi Wojciech Klemm, reżyser.


 

Nasze nominacje:

- "Dom Bernardy A." - Narodowy Stary Teatr, reż. Alejandro Radawski
- "Wiedzmy" - Scena STU - reż. Krzysztof Jasiński
 - "Dzieci z dworca ZOO" - Teatr Barakah - reż. Sebastian Oberc
- "Sędziowie" - Teatr Ludowy - Małgorzata Bogajewska
- "W ogień!" Teatr im. Słowackiego, scena MOS, reż. Wojciech Klemm

jn

75%
25%