Zdaniem rzecznik oświęcimskiego magistratu Katarzyny Kwiecień, otwarcie północnej obwodnicy miasta oznacza m.in. wyprowadzenie znacznej części ruchu tranzytowego i zmniejszenie korków w centrum, a także łatwiejszy dostęp do miejskiej strefy ekonomicznej oraz Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu.

Prace przy budowie drogi, która połączy krajową 44 z wojewódzką 933, rozpoczęły się wiosną 2016 r. Południową granicę inwestycji wyznacza rondo u zbiegu ulic Fabrycznej (DK 44), Chemików i Olszewskiego w Oświęcimiu. Na północy obwodnica łączy się z drogą 933 w Bobrku.

Koszt budowy sięgnął blisko 105 mln zł. 95 proc. pochodziło z funduszy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 oraz z budżetu państwa.

 

 

 

(PAP/ko)