Most łączący Kazimierz z Zabłociem

Trwają intensywne prace przy budowie ostatniego, trzeciego obiektu na moście kolejowym łączącym Kazimierz z Zabłociem. Widać już gotowe przyczółki, na których jest betonowe przęsło. Teraz wykonawcy budują elementy stalowych łuków. Na początku przyszłego roku panują zainstalowanie ostatniego elementu, który sprawi, że łuk będzie gotowy w całości.

Ostatni i najłatwiejszy etap prac to wybudowanie brakującego fragmentu torów.

Wiadukt na Grzegórzkach

Gotowe są łuki nowego obiektu, powstały już ściany. Wykonawcy wszystko zasypują, by można było położyć na górze tory kolejowe, i przystąpią do prac kamieniarskich. W czerwcu prace mają być na tyle zaawansowane, by można było bezpiecznie przejechać tamtędy pociągiem po czterech torach kolejowych.

Do września wykonawcy będą prowadzić prace wykończeniowe niewpływające bezpośrednio na ruch pociągów. Pociągi dalekobieżne będą jeździć szybciej, bo będą miały wydzielony korytarz. Będzie też więcej możliwości dla pociągów aglomeracyjnych, powstaną dla nich dodatkowe tory.

W 2022 r. powstał nowy peron na stacji Kraków Płaszów i na stacji w Bieżanowie. Udało się przyspieszyć pociągi w kierunku Katowic. Pomiędzy Krakowem Głównym a Trzebinią pociągi jeżdżą z prędkością 160 km/godz.

Pasażerowie czekają na koniec tych prac od 2017 roku. Wtedy rozpoczęła się wielka rozbudowa linii kolejowej na terenie Krakowa.