Na Rynku Głównym – w pobliżu Bazyliki Mariackiej i Wieży Ratuszowej – stanęły już tzw. "cube" czyli ogromne kostki z informacjami dla mieszkańców m.in. o tym, że wciąż mogą składać wnioski o dotację na wymianę pieców.

W ramach kampanii w przestrzeni publicznej pojawi się także 50 billboardów, 120 tzw. citylightów na przystankach i kilka tysięcy plakatów różnych formatów. Oklejony zostanie jeden tramwaj i osiem autobusów.

"Chcemy jeszcze raz przypomnieć mieszkańcom, kiedy wchodzi w życie całkowity zakaz palenia węglem i co mogą zrobić, by wymienić piece węglowe. Są też wskazówki, co powinni zrobić, by powietrze, którym oddychamy było czystsze" - powiedział PAP doradca prezydenta Krakowa ds. jakości powietrza Witold Śmiałek.

Na kampanię tą przeznaczono z budżetu miasta 300 tys. zł.

Według danych Wydziału Kształtowania Środowiska Urzędu Miasta do wymiany w najbliższych dwóch latach pozostało w Krakowie jeszcze ok. 8 tys. pieców. Od początku tego roku złożono ponad 1,1 tys. wniosków o przyznanie dotacji na ten cel, a w 2016 r. - 5,3 tys. Jeśli ktoś złoży wniosek do końca roku, może uzyskać dotację w wysokości do 80 proc. kosztów, w 2018 r. będzie to do 60 proc. kosztów.

 

PAP, jgk