Nowohuckie Pogotowie Szyldowe jest jednym z czterech projektów zrealizowanych w ciągu dwóch lat, których celem była pomoc lokalnym przedsiębiorcom w dostosowaniu się do uchwalonych w czerwcu 2019 roku przepisów. Wszystkie inicjatywy były realizowane przy finansowym wsparciu gminy miejskiej Kraków.
W ramach projektów nie tylko roznoszono ulotki i informowano nowohuckich przedsiębiorców o regulacjach zawartych w uchwale o Parku Kulturowym, ale także oferowano wsparcie specjalistów. Podczas konsultacji organizowanych w Domu Utopii oraz dyżurów telefonicznych i mailowych właściciele sklepów i punktów usługowych mogli nie tylko otrzymać poradę na temat tego, w jaki sposób zmienić witrynę, ale także skorzystać z pomocy architektów i projektantów, którzy przygotowywali pomysł na nowe logo i szyld.
Jak mówią przedstawicielki pogotowia, zainteresowanie pomocą przerosło ich oczekiwania, W czasie kilkumiesięcznej pracy samego Pogotowia - udzielono ponad 300 porad mailowych, 160 konsultacji telefonicznych i 30 indywidualnych spotkań z przedsiębiorcami.
Aktywistki przyznają jednak, że nie brakowało też tych, którzy konsekwentnie odmawiali wsparcia i do dziś nie pozbyli się rażących w oczy naklejek, krzykliwych napisów czy potykaczy.
Po tych odmienionych nowohuckich witrynach naszą reporterkę Joannę Ślusarczyk oprowadziła współtwórczyni Nowohuckiego Pogotowia Szyldowego - Małgorzata Szymczyk- Karnasiewicz.
" Za pawilonem mamy pierwszy wieżowiec w Nowej Hucie, tzw. Helikopter. Pawilon jako jeden z pierwszych obiektów między 2018 a 2019 przeszedł metamorfozę. Natomiast sklep obuwniczy nigdy nie miał swojej nazwy. Otrzymał nazwę Elegantka. Ta nazwa została wyklejona na szybie premierowym fontem, który nazwa się Huta. Jest inspirowany czcionką używaną w początkach Nowej Huty do oznaczania budynków."
- A
- A
- A
Nowa Huta: ponad 80 witryn przeszło metamorfozę dzięki pomocy Pogotowia Szyldowego
Ponad 80 nowohuckich witryn przeszło już metamorfozę dzięki pomocy Pogotowia Szyldowego, które działało w dzielnicy. Właściciele tamtejszych sklepów, restauracji i punktów usługowych są zobowiązani do tego, aby dostosować wygląd zewnętrzny lokali do przepisów Parku Kulturowego. Wprowadzone regulacje mają uporządkować przestrzeń Nowej Huty, eliminując z niej wielkopowierzchniowe naklejki i bannery, krzykliwe napisy czy migoczące wyświetlacze. Aby wesprzeć przedsiębiorców, z pomocą miasta, stworzono specjalne Pogotowie.
Przepisy o Parku Kulturowym Nowa Huta zostały wprowadzone w czerwcu 2019 roku. Przedsiębiorcy do końca maja mieli czas na to, by dostosować wygląd witryn do nowych przepisów. Ci, którzy tego nie zrobili, będą musieli liczyć się z mandatami i karami grzywny.
Komentarze (0)
Najnowsze
-
14:28
LOT-em z Krakowa bezpośrednio do Barcelony, Madrytu i Rzymu
-
14:27
Przez dobę bez ciepłej wody i ogrzewania. Wszystko przez... maszynę budowlaną
-
13:35
Most Caritasu i Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Nowym Sączu
-
13:00
Korepetycje z edukacji zdrowotnej. Lekcja 2: "Myślimy, bo jemy tłuszcze"
-
12:39
Ustawa o statusie osoby najbliższej – kompromis czy eufemizm dla związków partnerskich?
-
12:22
Zagraniczni studenci na kierunkach medycznych UJ
-
12:07
Na A4 w Kłaju przewróciła się laweta. Droga już przejezdna
-
11:55
Dwóch nietrzeźwych 16-latków na hulajnodze. Jeden jest w bardzo ciężkim stanie
-
11:31
Kara dla Wisły Kraków zmniejszona
-
11:08
Dezinformacja w energetyce
-
10:44
Zaginął 16-letni Marcel Szewczyk z Krakowa. ZDJĘCIE, RYSOPIS
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze