- Dzisiaj to miejsce nie ma precyzyjnie określonego przeznaczenia. To jest duże zagrożenie. Dlatego wniosę do obecnej rady miejskiej, ponowny wniosek o ustanowienie takiego planu. Jak najszybciej jest to możliwe. Funkcje dworca komunikacji publicznej w tym miejscu powinny być zagwarantowane. Jeżeli właściciel terenu nie będzie mógł, lub nie będzie chciał wykonać takiego zadania, wówczas zwrócę się do Marszałka Małopolski, aby powrócił do dawnej koncepcji prowadzenia dworca autobusowego w Tarnowie - dodaje Roman Ciepiela.

Prezydent Tarnowa przypomina, że województwo, poprzez swoją spółkę Małopolskie Dworce Autobusowe, prowadzi stacje w Krakowie i Nowym Sączu. Zresztą w 2010-2011 roku, kiedy Roman Ciepiela był wicemarszałkiem, województwo rozmawiało o przejęciu tarnowskiego dworca od PKS-u. "Transakcja była prawie dopięta, ustalone były warunki. Wtedy spółka PKS Tarnów wycofała się i obiekt został sprzedany przez nią firmie Mądel" - podkreśla rzecznik prezydenta Tarnowa, Ireneusz Kutrzuba.

Zdaniem Romana Ciepieli, trzeba jak najszybciej wrócić do planu prowadzenia dworca autobusowego przez należącą do województwa małopolskiego spółkę. "Może w tym pomóc uchwalenie planu zagospodarowania i ustabilizowanie woli miasta, aby w tym miejscu był dworzec" - mówi.

Na razie nie wiadomo jednak, jak do tej sprawy podejdą radni. W 2018 roku, w poprzedniej kadencji, odrzucili plan zagospodarowania tego terenu. Nie chcieli się bowiem zgodzić na narzucenie właścicielom terenu po danym Owintarze wizji miasta bez konsultacji jej z nimi. Choć prezydent Roman Ciepiela zaznacza, że będzie proponował radnym jak najszybsze przyjęcie planu dotyczącego samego terenu dworca, bez Owintaru. Prezydent dodaje, że taką opcję proponował również radnym już w 2018 roku. Ale jak zaznacza Ciepiela, wtedy i ta propozycja, tylko co do części terenu, także została odrzucona przez radnych.  

Przeczytaj: Tarnowscy radni odrzucili uchwałę o zagospodarowaniu przestrzennym terenów po dawnym Owintarze

Inną sprawą jest to, że właściciel dworca autobusowego dysponuje ważnymi warunkami zabudowy, wydanymi jeszcze w 2010 roku dla PKS, które mówią, o możliwości budowy w tym miejscu galerii handlowej z funkcją dworca. Nawet po ewentualnym uchwaleniu planu, w oparciu o wcześniej wydane warunki zabudowy, właściciel może zrealizować te plany.

Tymczasem prezydent podkreślił, że miasto zaproponuje przewoźnikom, którzy od 1 kwietnia nie będą się mogli już zatrzymywać na dworcu autobusowym, przenosiny na węzeł przesiadkowy przy ulicy Kochanowskiego oraz teren przy parkingu Park and Ride, po południowej stronie dworca kolejowego. "Ale to są rozwiązania tymczasowe. To docelowe, to przywrócenie funkcji dworca autobusowego w dotychczasowym miejscu i wzmocnienie jego funkcji poprzez stworzenie, prawdziwego, międzynarodowego dworca komunikacji autobusowej" - przekonuje prezydent Ciepiela.


 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

 

 

 

Bartłomiej Maziarz/ko