|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Prawdopodobnie w marcu wejdą w życie nowe ceny biletów komunikacji miejskiej

Nowe ceny biletów krakowskiej komunikacji miejskiej wejdą w życie, o ile przegłosują je radni. Zarząd Transportu Publicznego forsuje zmiany, które mają zachęcić do kupowania biletów miesięcznych na wszystkie linie i regularnych podróży tramwajami i autobusami. Stąd pomysł likwidacji biletów na jedną i na dwie linie i podniesienie cen za przejazdy jednorazowe.

Posłuchaj rozmowy z Bartoszem Piłatem z Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie

fot: EW

- Szacunki są takie, że w przyszłym roku, z powodu podwyżek cen prądu, utrzymanie komunikacji miejskiej będzie droższe o 12 milionów. Mieszkańcom trzeba wytłumaczyć, że te 12 milionów skądś musi się wziąć. Albo będą to pieniądze, które oni wydadzą kupując bilety, albo będą to pieniądze zebrane z ich podatków, wrzucone do budżetu i wydane na pokrycie tych rachunków. Jest też konieczność podwyżek pensji kierowców i motorniczych. Rynek pracy to wymaga, żeby utrzymać atrakcyjość tych miejsc pracy. To też musi być w nowym budżecie MPK w Krakowie  - przekonuje Bartosz Piłat z Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie.

Urzędnicy chcą równocześnie jeszcze bardziej obniżyć ceny biletów miesięcznych na wszystkie linie, dla osób płacących podatki w Krakowie. "Chcemy nakłonić mieszkańców do regularnego korzystania z krakowskiej komunikacji miejskiej" - tłumaczy Bartosz Piłat.

Urzędnicy chcą zlikwidować bilety miesięczne na jedną i dwie linie. W zamian tańszy będzie bilet na wszystkie trasy. Do tego ma być zlikwidowany bilet 20-minutowy. Albo całkowicie, albo też czas zostanie skrócony do 10 lub 15 minut.

Bartosz Piłat. / fot: materiały prasowe

- Tak jak innym miastom, zależy nam na zwiększeniu liczby stałych użytkowników transportu zbiorowego. Stały użytkownik transportu zbiorowego to ten, który korzysta z biletu okresowego, najlepiej na wszystkie linie. Zachęca go to do tego, żeby nie myśleć o wsiadaniu do samochodu. Stąd idea likwidacji biletu na jedną i na dwie linie. Drugą rzeczą jest kwestia biletu krótkookresowego. Tu znowu chcemy stworzyć sytuację, w której osoba musi pomyśleć, czy opłaca się jej funkcjonowanie na podstawie biletów jednorazowych - przekonuje w rozmowie z Radiem Kraków przedstawiciel Zarządu Transportu Publicznego.

Propozycje Zarządu budzą kontrowersje zarówno wśród pasażerów, jak i radnych. Do tych ostatnich będzie należała decyzja, dlatego ostateczny kształt cennika może się jeszcze zmienić. Projekt zmian ma być gotowy do końca roku, radni zajmą się nim w styczniu, a ewentualne wejście w życie planowane jest na wiosnę.

 

 

 

 

(Maciej Skowronek/ko)

12%
88%