Pani Zofia przyznaje, że była zdezorientowana kiedy kontrolerka w tramwaju oświadczyła, że pasażerka podróżuje bez ważnego biletu. Podkreśla, że usiłowała wyjaśnić sytuację, informując, w jaki sposób zakupiła bilet i okazując potwierdzenie zapłaty. Jak mówi, prowadzące kontrolę kobiety stwierdziły, że nie wiedzą nic na temat usprawnień wprowadzonych przez MPK i wystawiły jej mandat.

- Karę za ignorancję i niekompetencję kontrolerek na razie poniosłam ja. Panie zażądały ode mnie dowodu osobistego. Niestety nie miałam go. Ja w dobrej wierze powiedziałam, żebyśmy podeszli na plac Słowiański. Tam są policjanci. Poszliśmy, panowie sprawdzili dane. Pani zwróciła im uwagę, że nie znają przepisów, które obowiązują przy kontroli biletów. Pań to jednak nie interesowało. Pani wypisała mi mandat na 240 złotych, plus 6 złotych za brak biletu z terminem płatności do 7 dni - mówi słuchaczka Radia Kraków pani Zofia.

Zdaniem pani Zofii taka sytuacja jest niedopuszczalna. O komentarz dotyczący niewiedzy i zachowania kontrolerek poprosiliśmy przedstawiciela firmy odpowiedzialnej za kontrole w pojazdach krakowskiego MPK.

"Zostało wdrożone postępowanie wyjaśniające. Kontrolerki zostały poproszone o złożenie pisemnych wyjaśnień" - mówi Marcin Bonisławski z firmy Renoma.

Z kolei Zarząd Transportu Publicznego, który zleca kontrole, bada, dlaczego kobiety nie znały najnowszych przepisów. Sebastian Kowal zapewnia, że sytuacja zostanie rozwiązana na korzyść pasażerki. 

"Kontrolerzy są szkoleni z każdorazowych zmian, jeżeli chodzi o sprawdzanie pasażerów, czy mają bilet, czy nie mają biletu, więc czekamy również na wyniki raportu z firm kontrolerskiej. Natomiast na obecną chwilę jest tylko jedno rozwiązanie tego problemu - mandat zostanie na pewno anulowany" - mówi Kowal.

Pani Zofia liczy, że urząd wyciągnie konsekwencje wobec kontrolerek, bo jak mówi sytuacja, w której się znalazła była dla niej bardzo niekomfortowa. 

Sebastian Kowal podkreśla, że na razie na decyzje o ewentualnych konsekwencjach jest jeszcze za wcześnie. Jak mówi - kontrolerki zadziałały rutynowo. Zapewnił, że pisemna decyzja dotycząca anulowania mandatu powinna dotrzeć do naszej słuchaczki w ciągu najbliższych kilku dni.

 

Joanna Orszulak/łk


 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.