Wójt Gminy Tarnów Grzegorz Kozioł tłumaczy swoją pierwotną odmowę tym, że obawiał się ogromnego wzrostu ruchu samochodów w Woli Rzędzińskiej. Teraz zgadza się jednak na budowę przedłużenia ulicy Ablewicza do ulicy Orkana, pod warunkiem wprowadzenia tam ograniczenia dla ciężarówek.

Zaskoczony prezydent Tarnowa odpisał niedawno wójtowi, że się cieszy ze zmiany stanowiska Gminy Tarnów, ale jak podkreślił, po pierwszej odmowie miasto zleciło projektowanie układu komunikacyjnego w rejonie ulicy Ablewicza, bez połączenia z Wolą Rzędzińską. Jak informuje Roman Ciepiela, prace nad dokumentacją trwają już od prawie roku i nie można ich już teraz rozszerzyć.

Wójt Grzegorz Kozioł jest jednak dobrej myśli i po odpowiedzi prezydenta deklaruje, że Gmina Tarnów zleci projektowanie swojego fragmentu drogi, w konsultacji z miastem Tarnowem. "Natomiast sama budowa mogłaby się odbywać po ustaleniu szczegółów na podstawie porozumienia lub np. polegać na wykonaniu odcinków na swoim terenie. Na siebie weźmiemy również układ komunikacyjny z drogą powiatową w Woli Rzędzińskiej" - przekonuje w rozmowie z Radiem Kraków wójt Gminy Tarnów Grzegorz Kozioł.

Teraz ruch jest po stronie miasta, które musiałoby ogłosić nowy przetarg na budowę 450 metrów ulicy Ablewicza w kierunku ulicy Orkana w Woli Rzędzińskiej.

Plan budowy połączenia al. Jana Pawła II z Wolą Rzędzińską i starą krajową czwórką w Ładnej ma co najmniej roczne opóźnienie. Ważne jednak, że obie strony deklarują chęć porozumienia.