"W umowie nie ma szczegółowego harmonogramu sprzątania, ale w mieście ma być czysto. Będziemy też tę firmę kontrolować i sprawdzać, czy wywiązuje się z umowy. Interwencje mogą zgłaszać też mieszkańcy. Stworzyliśmy nową stronę, gdzie można zgłaszać zastrzeżenia www.odpady.nowysacz.pl" – mówi w rozmowie z Radiem Kraków Dorota Goławska, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej sądeckiego UM.

Jak dodaje Goławska, powinna zdecydowanie zmniejszyć się ilość tzw. dzikich wysypisk na terenie Nowego Sącza. "Mamy przeznaczone pieniądze na sprzątnięcie takich miejsc. Zajmować się tym będzie już inna firma, która wygrała przetarg. Wydaje mi się jednak, że problem tkwi w samych mieszkańcach, w ich mentalności" - tłumaczy dyrektor wydziału gospodarki komunalnej. 

Od stycznia roczne wydatki na ten cel spadną z ponad 3 mln zł do 2 mln 580 tys zł. Umowa z konsorcjum AVR będzie obowiązywała od 1 stycznia 2016 roku do 31 grudnia 2018 roku. 

 

 

 

(Sławomir Wrona/ew)

Obserwuj autora na Twitterze: