Przedstawiciele śląskiej firmy odwiedzają sądeczan w domach i po krótkim sprawdzeniu informują, że ich piecyk działa wadliwie. Jednocześnie oferują, że mogą w kilka godzin wymienić piecyk na nowy. Wszystko kończy się kredytem na ponad 6 tys zł. Każda wizyta rzekomych specjalistów, których sami nie wzywaliśmy powinna budzić czujność.

Jeżeli to jest spółdzielnia, to zarządca budynków informuje o ekipach, które się pojawią, by sprawdzać piecyki. W tym przypadku tego nie było. Ktoś przyjechał, zapukał i zasugerował, że doszło do awarii. To nieuczciwe działanie, próba wymuszenia usługi i sprzedaży towaru - ostrzega powiatowy rzecznik praw konsumenta w Nowym Sączu Paweł Szeliga. Rzecznik zachęca również by diagnozy nieznanych specjalistów weryfikować u fachowców, których znamy.

 Paweł Szeliga przyznaje, że takie praktyki, choć naganne, nie są wprost łamaniem prawa. Jak dodaje, w przypadku zawarcia umowy poza siedzibą firmy, klient ma 14 dni na jej wypowiedzenie.

 

Sławomir Wrona/bp

 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.