Nowohuckie Pogotowie Szyldowe jest jednym z czterech projektów zrealizowanych w ciągu dwóch lat, których celem była pomoc lokalnym przedsiębiorcom w dostosowaniu się do uchwalonych w czerwcu 2019 roku przepisów. Wszystkie inicjatywy były realizowane przy finansowym wsparciu gminy miejskiej Kraków.
W ramach projektów nie tylko roznoszono ulotki i informowano nowohuckich przedsiębiorców o regulacjach zawartych w uchwale o Parku Kulturowym, ale także oferowano wsparcie specjalistów. Podczas konsultacji organizowanych w Domu Utopii oraz dyżurów telefonicznych i mailowych właściciele sklepów i punktów usługowych mogli nie tylko otrzymać poradę na temat tego, w jaki sposób zmienić witrynę, ale także skorzystać z pomocy architektów i projektantów, którzy przygotowywali pomysł na nowe logo i szyld.
Jak mówią przedstawicielki pogotowia, zainteresowanie pomocą przerosło ich oczekiwania, W czasie kilkumiesięcznej pracy samego Pogotowia - udzielono ponad 300 porad mailowych, 160 konsultacji telefonicznych i 30 indywidualnych spotkań z przedsiębiorcami.
Aktywistki przyznają jednak, że nie brakowało też tych, którzy konsekwentnie odmawiali wsparcia i do dziś nie pozbyli się rażących w oczy naklejek, krzykliwych napisów czy potykaczy.
Po tych odmienionych nowohuckich witrynach naszą reporterkę Joannę Ślusarczyk oprowadziła współtwórczyni Nowohuckiego Pogotowia Szyldowego - Małgorzata Szymczyk- Karnasiewicz.
" Za pawilonem mamy pierwszy wieżowiec w Nowej Hucie, tzw. Helikopter. Pawilon jako jeden z pierwszych obiektów między 2018 a 2019 przeszedł metamorfozę. Natomiast sklep obuwniczy nigdy nie miał swojej nazwy. Otrzymał nazwę Elegantka. Ta nazwa została wyklejona na szybie premierowym fontem, który nazwa się Huta. Jest inspirowany czcionką używaną w początkach Nowej Huty do oznaczania budynków."
- A
- A
- A
Nowa Huta: ponad 80 witryn przeszło metamorfozę dzięki pomocy Pogotowia Szyldowego
Ponad 80 nowohuckich witryn przeszło już metamorfozę dzięki pomocy Pogotowia Szyldowego, które działało w dzielnicy. Właściciele tamtejszych sklepów, restauracji i punktów usługowych są zobowiązani do tego, aby dostosować wygląd zewnętrzny lokali do przepisów Parku Kulturowego. Wprowadzone regulacje mają uporządkować przestrzeń Nowej Huty, eliminując z niej wielkopowierzchniowe naklejki i bannery, krzykliwe napisy czy migoczące wyświetlacze. Aby wesprzeć przedsiębiorców, z pomocą miasta, stworzono specjalne Pogotowie.
Przepisy o Parku Kulturowym Nowa Huta zostały wprowadzone w czerwcu 2019 roku. Przedsiębiorcy do końca maja mieli czas na to, by dostosować wygląd witryn do nowych przepisów. Ci, którzy tego nie zrobili, będą musieli liczyć się z mandatami i karami grzywny.
Komentarze (0)
Najnowsze
-
06:19
L4 na wakacje, ślub lub remont? W 2024 r. ZUS zakwestionował ponad 36 tysięcy świadczeń chorobowych
-
06:10
Nad Polskę powoli napływa cieplejsze powietrze. Idzie zmiana pogody
-
06:04
Aktualności komunikacyjne Radia Kraków 19.02
-
21:30
Nie tylko osoby bezdomne potrzebują pomocy, kiedy temperatury spadają mocno poniżej zera
-
20:41
Wykorzystywał seksualnie kilkuletnich ministrantów. W marcu zapadnie kolejny wyrok
-
18:12
Krakowscy szopkarze odznaczeni Krzyżami Zasługi
-
18:04
„Kłaść zdrową głowę pod Ewangelię" – co miał na myśli Józef Piłsudski?
-
17:47
Nie żyje Marian Turski
-
17:28
Czystsze powietrze, uchwała krajobrazowa, Zakrzówek własnością miasta – to wywalczyli krakowscy aktywiści
-
16:55
"Epoka (nie)dostępności" – gdy przestrzeń publiczna nie jest dla wszystkich
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze