Bardzo ważne jest to, że kiedy mówimy o przejściach dla pieszych, to przejście musi być przesunięte w tym miejscu, gdzie ono będzie bezpieczne i opinia Powiatowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Policji jest kluczowa. I właśnie to miejsce od ronda dokładnie w kierunku Tarnowa to będzie około 10 metrów, ale to będzie odcinek, który jest bezpieczny właśnie dla niechronionych uczestników ruchu drogowego i dla kierowców

- mówi Łukasz Smółka wicemarszałek województwa małopolskiego.

Rozmawialiśmy też o możliwości budowania przejść podziemnych przy tym rondzie, jednakże infrastruktura, która jest pod ziemią prawdopodobnie, tak przekazywano, nie pozwala na to, żeby zrobić przejście podziemne

- dodaje Barbara Bartuś, gorlicka posłanka PiS.

Kolejnym rozwiązaniem jest budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu w dzielnicy Zawodzie. To ma nastąpić w roku 2025. W planach jest również budowa obwodnicy miasta, jednak brakuje jednomyślności w kwestii konkretnego planu jej przebiegu.