|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Porzucone w Bieżanowie "Edyty" wracają na tory. Jest decyzja PKP

Pociągi ED-74 wrócą na tory. Decyzję w tej sprawie podjął zarząd PKP Intercity. Tak zwane "Edyty" są we flocie spółki od 9 lat. Teraz czeka je modernizacja. Zostaną wymienione w nich siedzenia oraz zamontowane: bezprzewodowy internet i gniazdka. Pojawią się udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami i pasażerów z rowerami. Wiadomo, już na jakich trasach będą jeździć pociągi. Popularne Edyty pojadą m.in. trasą relacji Kraków - Lublin przez Kielce i Radom.

źródło: Centrum Zrównoważonego Transportu / www.czt.org.pl

"Deklarowaliśmy, że nie zostawimy pociągów ED74 i teraz chcemy się wywiązać z zapowiedzi. Spółka nie może pozwolić sobie na niekorzystanie z pojazdów, na których wciąż trwa leasing zwrotny. Ponadto kursowanie ezt kosztuje nas mniej (niższe stawki dostępu PKP PLK) niż składów wagonowych" – mówi Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity. 

mat. prasowe PKP

 

O sprawie informowaliśmy w Radiu Kraków już w maju 2016 roku. PKP Intercity przejęło 14 pociągów ED74 od Przewozów Regionalnych kilka lat temu. Połowa z nich została odstawiona na bocznice m.in. w Bieżanowie. Zdaniem spółki PKP Intercity wagony nie spełniały już standardów, jakich oczekują pasażerowie kolei. Składy planowano zmodernizować, ale w końcu do tego nie doszło. Tymczasem "Edytami" intensywnie zaczęli się interesować miejscowi grafficiarze.

Opuszczone składy na bocznicy kolejowej w Bieżanowie stały się zarzewiem konfliktu między Centrum Zrównoważonego Transportu a Spółką PKP Intercity. Centrum złożyło doniesienie do prokuratury na jednego z byłych prezesów spółki w związku z podejrzeniem, że unijne pieniądze zostały niepotrzebnie wydane, a wagony trzeba wypożyczać nawet z zagranicy.

Pociągi zostały w końcu wystawione na sprzedaż. Kupnem zainteresowały się Koleje Małopolskie. Oferta została jednak odrzucona przez PKP Intercity. 

"Edyty" kupione zostały przez Przewozy Regionalne 11 lat temu. To bezprzedziałowe, klimatyzowane składy, które są w stanie się rozpędzić do 160 kilometrów na godzinę.

 

 

(RK, Rynek Kolejowy.pl/ew)

83%
17%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 4

niki

Piątek, 13 października 2017, 22:04

czy choćby do krynice te stare składy przedziałowe już nieco starawe chyba

Odpowiedz

znawca

Piątek, 13 października 2017, 19:10

"Zdaniem spółki PKP Intercity wagony nie spełniały już standardów, jakich oczekują pasażerowie kolei." - nie wierzę w to co czytam. A niby 60-letnie złomy na kołach spełniają jakiekolwiek standardy?

Odpowiedz

...

Piątek, 13 października 2017, 17:14

Kolejna dobra decyzja nowego zarzadu PKP Intercity

Odpowiedz

Antek

Piątek, 13 października 2017, 15:45

Niestety nikt nie chciał zapłacić ceny jaką zaśpiewało sobie za te składy PKP IC. Teraz brakuje im wagonów i lokomotyw więc wyciągają z krzaków składy zespolone.

Odpowiedz