Wykonawca kolejowych prac miał ogromny problem z zaprojektowaniem wanny szczelnej, która ma zabezpieczyć przed wpływem wód gruntowych. Jak wyjaśnia Dorota Szalacha z Polskich Linii Kolejowych, po ubiegłorocznej zimie ujawniło się kolejne źródła wód gruntowych. Jednak Szalacha podkreśla, że wykonawcy udało się opracować rozwiązanie i dlatego ruszył wreszcie do pracy: "W tej chwili wykonawca przygotowuje grunt. Ustabilizuje nawierzchnię, żeby mógł tam pracować ciężki sprzęt. Sama budowa wanny szczelnej według deklaracji wykonawcy to około 3 miesięcy. Późniejsza budowa drogi to kolejne dwa miesiące. Czyli zakładamy, że do końca roku obiekt będzie już w pełni służyć mieszkańcom. Ważny jest czas i tutaj oczywiście rozumiemy rozgoryczenie mieszkańców i przepraszamy, ale chcemy, żeby to zabezpieczenie przed wodami gruntowymi służyło na lata" - podkreśla w rozmowie z Radiem Kraków Dorota Szalacha z PKP PLK.

Szalacha dodaje, że przygotowanie do budowy wanny szczelnej wydłużyły uzgodnienia z miastem oraz właścicielami sieci, które przebiegają w tym miejscu.

Chodziło o to, że początkowo wykonawca chciał wybudować wannę nad sieciami podziemnymi, na co jednak nie chciało się zgodzić miasto. Tarnowscy drogowcy chcieli żeby wanna została wybudowana pod infrastrukturą, tak żeby w razie awarii był łatwiejszy dostęp do sieci.

Według Doroty Szalachy wszystko jest już uzgodnione. Co innego twierdzi jednak zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie, Adam Gurgul: "Jesteśmy w stałym kontakcie z kolejarzami i ustalenia trwają. Natomiast na ten moment nie zaakceptowaliśmy formalnie jeszcze dokumentacji - sposobu rozwiązania problemu. W najbliższych czasie dojdzie do spotkania, które być może te kwestie wyjaśni. Mam nadzieję, że zostanie nam formalnie przedstawiony projekt zabezpieczenia i na tej bazie będziemy podejmować dalsze decyzje i określać terminy - możliwości realizacji prac".  

Dorota Szalacha z Polskich Linii Kolejowych przekonuje jednak, że chodzi o drobne szczegóły i że to już tylko formalność: "Jest uzgodniona koncepcja, wpłynęły jeszcze uwagi do wykonawcy, które są analizowane. Zakładamy, że wykonawca upora się z tymi ostatecznymi uzgodnieniami i prace zostaną wykonane do końca roku. Po wybudowaniu wanny szczelnej będzie można przebudować drogę tak, by kierowcy mogli bezkolizyjnie przejeżdżać pod wiaduktem, a piesi przechodzić chodnikiem".

 

Bartłomiej Maziarz/sp

 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.