Na razie ogłoszono przetarg. Prace mają zaś ruszyć w wakacje i potrwają do końca października. "Nowy, dwukilometrowy odcinek powstanie wzdłuż torów tramwajowych" - mówi Piotr Hamarnik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transpotu.

"Na części ścieżki będzie wspólny ruch rowerowy z ruchem pieszym. Jednak większość drogi to będzie osobna ścieżka dla rowerzystów. To ważna inwestycja. Na terenie ulic Wadowickiej i Zakopiańskiej nie było do tej pory wcale infrastruktury rowerowej" - dodaje Hamarnik. Ponadto Zakopiańska to jedna z najbardziej ruchliwych ulic w Krakowie.

Zła informacja jest natomiast taka, że na razie nie będzie tam przejazdów rowerowych przez skrzyżowania. Trzeba więc będzie przeprowadzać rower przez przejścia dla pieszych. Urzędnicy tłumaczą, że zabrakło na to pieniędzy. Wymalowanie pasów i postawienie nowych świateł z symbolem roweru to koszt około 400 tysięcy złotych. Na to trzeba będzie poczekać do przyszłego roku.

Za to w innych częściach Krakowa pojawiły się nowe kontrapasy. Legalnie pod prąd można teraz jeździć rowerem na ulicach Szpitalnej i Garncarskiej, w centrum miasta.




(Maciej Skowronek/ko)