Jak poinformowała rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut, zmiana ta spowodowana jest kontynuacją budowy wiaduktu na tej trasie. Rozbierana będzie także istniejąca jezdnia drogi krajowej i budowana jezdnia prawa drogi ekspresowej.

„Prosimy kierowców o ostrożną jazdę. Będą się tu przemieszczały pojazdy budowy, wjeżdżające na drogi technologiczne i zjeżdżające z tych dróg na drogę główną” - zaznaczyła przedstawicielka GDDKiA.

Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywać do końca sierpnia przyszłego roku.

Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 o długości ok. 18,7 km pomiędzy Moczydłem na granicy województw małopolskiego i świętokrzyskiego a węzłem Miechów trwa od lipca 2020 r. Wykonawcą inwestycji o wartości 752,9 mln zł jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Zgodnie z umową fragment ten powinien zostać ukończony w 2023 r.

Według GDDKiA zaawansowanie prac drogowych wynosi obecnie 35,5 proc. Wykonywane są wykopy i budowany jest nasyp w miejscowościach: Moczydło, Częstoszowice, Antolka i Brzuchania. W Bukowskiej Woli układana jest mata antyerozyjna, geomembrany i geokraty.

Zaawansowanie prac mostowych wynosi 35 proc. W budowie jest 18 obiektów inżynierskich, na różnym etapie prac - od wykonywania ław fundamentowych, podpór, po betonowanie ustroju nośnego.

Droga S7 na odcinku Moczydło – węzeł Miechów będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą na trzeci pas. Powstaną dwa węzły drogowe „Książ” i „Miechów”, 24 obiekty inżynierskie, w tym estakada o długości ponad 600 m, która będzie pełniła także funkcje przejścia dla zwierząt. Przebudowana będzie istniejąca sieć dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową, a także dodatkowo powstaną drogi dojazdowe, obsługujące tereny przyległe do projektowanego pasa drogowego