Podróżni doceniają przede wszystkim likwidację starej kładki nad torami kolejowymi i wybudowanie w zamian tunelu podziemnego:

Powstał tunel i o wiele lepiej korzysta się z tego obiektu. Na pewno lepszym pomysłem jest przejście podziemne, wcześniej przejście było nad torami i było wietrznie, deszczowo, a teraz jest jakoś bezpieczniej. Wcześniej musieliśmy chodzić tą dziurawą kładką, a teraz fajnie i można windą. Dla mnie jako inwalidy bardzo dobrze teraz jest współczesny dworzec i wszędzie można się dostać.

Budowa tunelu była jedną z kluczowych części przebudowy dworca.

W ramach inwestycji na stacji Oświęcim przede wszystkim została rozebrana kładka, która nie łączyła, tylko bardziej dzieliła i zamiast niej został wybudowany tunel, łączący miasto, a jego długość to ponad 130 m. W  ramach tej stacji również zostały wybudowane windy, została poprawiona infrastruktura, która umożliwia i poprawia dostęp dla osób o ograniczonej sprawności

- podaje Radosław Celiński, członek zarządu i dyrektor finansowy PKP Polskich Linii Kolejowych.

Mieszkańcy, którzy pamiętają stary dworzec, zwracają uwagę na zadaszoną i zabudowaną poczekalnię, a także parkingi:

Mamy tutaj schronienie, wcześniej tylko marzliśmy. Jest ciepło, także przed deszczem można jak najbardziej się schować.

Nowy dworzec wraz z potrzebnym zapleczem daje nowe możliwości, jak zwiększenie liczby kursujących pociągów, a także ich tras.

Pociągów będzie coraz więcej, ponieważ pasażerów jest coraz więcej. 360 mln pasażerów w ubiegłym roku zostało przewiezionych przez przewoźników kolejowych w Polsce to absolutny rekord w odniesieniu do ostatnich 20 lat. Możemy mówić o likwidacji i wykluczenia komunikacyjnego tej części województwa małopolskiego nie tylko na linii kolejowej Czechowice - Oświęcim - Trzebinia, ale także na linii kolejowej Czechowice - Oświęcim - Spytkowice - Zator - Skawina - Kraków

- zapowiada Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Zmodernizowana stacja kolejowa w Oświęcimiu wpisuje się w więcej tego typu inwestycji. Jak podaje minister infrastruktury, w skali kraju powstało ponad tysiąc dworców i ponad 200 nowych przystanków kolejowych.

Modernizacja oświęcimskiej stacji odbyła się w ramach  inwestycji kolejowej pomiędzy Czechowicami-Dziedzicami a Trzebinią. Wartość tej inwestycji to 1 mld zł, w tym remont dworca wyniósł 250 mln złotych.