Utrudnienia potrwają kilka miesięcy. (…) Ruch wahadłowy będzie sterowany sygnalizacją świetlną. W razie dużego natężenia ruchu będziemy nim sterować ręcznie

- przekazał Kacper Michna, który w krakowskim oddziale Dyrekcji odpowiada za kontakty z mediami. Jak dodał, połowa ronda jest już gotowa. Teraz drogowcy przystąpią do budowy pozostałej części.

Michna przypomniał, że obwodnica Oświęcimia będzie nową drogą długości nieco ponad 9 km, prowadzącą od węzła Oświęcim na powstającej drodze ekspresowej S1 do okolic skrzyżowania ul. Zatorskiej i Grojeckiej.

Trasa ominie od południa miasto, zapewniając szybkie i bezpieczne połączenie z drogą ekspresową Mysłowice – Bielsko-Biała, a dzięki temu również z autostradą A4. Sam węzeł Oświęcim znajduje się już na terenie województwa śląskiego, między miejscowościami Bojszowy i Jedlina

– wyjaśnił.

Obwodnica Oświęcimia będzie nową drogą o długości nieco ponad 9 km, prowadzącą od węzła Oświęcim na powstającej drodze ekspresowej S1 do okolic skrzyżowania ul. Zatorskiej i Grojeckiej. Trasa ominie od południa miasto, zapewniając szybkie i bezpieczne połączenie z drogą ekspresową Mysłowice – Bielsko-Biała, a dzięki temu również z autostradą A4.


Budowa obwodnicy ruszyła w listopadzie 2022 roku. Prace są zaawansowane w 54 procentach. Nowa obwodnica ma być gotowa w drugiej połowie 2025 roku.

Koszt inwestycji to 500 mln zł. Budowa otrzymała 164,4 mln zł dofinansowania z funduszy UE.

Droga wojewódzka 948 mierzy 40 km i łączy Oświęcim z Żywcem.