Połowa tego ronda turbinowego jest już gotowa. Po świętach zaczynamy budowę drugiej połowy i żeby to zrobić, musimy wprowadzić ruch wahadłowy, który będzie sterowany światłami. W przypadku dużego natężenia ruchu będziemy sterować ręcznie

- mówi Kacper Michna z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.

Zmiana organizacji ruchu przy ul. Jagiełły prawdopodobnie potrwa miesiąc. Obwodnica Oświęcimia będzie nową drogą o długości nieco ponad 9 km, prowadzącą od węzła Oświęcim na powstającej drodze ekspresowej S1 do okolic skrzyżowania ul. Zatorskiej i Grojeckiej. Trasa ominie od południa miasto, zapewniając szybkie i bezpieczne połączenie z drogą ekspresową Mysłowice – Bielsko-Biała, a dzięki temu również z autostradą A4. Nowa obwodnica ma być gotowa w drugiej połowie 2025 roku.

***
Trasa zostanie połączona z innymi drogami w sześciu miejscach:  
• z S1 poprzez węzeł Oświęcim (początek obwodnicy);  
• z ul. Wolską w Jedlinie poprzez rondo turbinowe;  
• z ul. Wojewódzką w Pławach (rondo turbinowe);  
• z ul. Legionów (droga wojewódzka nr 933) (rondo turbinowe);  
• z ul. Jagiełły (droga wojewódzka nr 948) (rondo turbinowe);  
• z ul. Zatorską (obecna DK44; koniec obwodnicy) (rondo).
Koszt inwestycji to 0,5 mld zł. Budowa otrzymała 164,4 mln zł dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.