Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

Z krakowskich torowisk znikają "Goebelsówki". ZDJĘCIA

  • Kraków
  • date_range Wtorek, 2013.01.15 12:54 ( Edytowany Poniedziałek, 2021.05.31 02:50 )
Najpierw przez ponad 30 lat "pracował" w Norymberdze. Kolejne 20 spędził na krakowskich torowiskach. Na zasłużoną emeryturę odchodzi dziś słynny norymberski tramwaj GT6.

Posłuchaj prezydenta Krakowa
GT6 z Norymbergii. Ostatni kurs tramwajem z udziałem prezydenta Kakowa i przewodniczącego krakowskiej rady/ fot. Paweł Krawczyk

Przegubowe trzywózkowe, silnikowe wagony zostały wyprodukowane przez firmę MAN w Norymberdze. Pierwszy transport GT6 dotarł do Krakowa w 1994 r. Na początku pasażerów zaskakiwała przede wszystkim cisza w wagonie. Tramwaje były dobrze izolowane, znacznie łatwiej też było nimi kierować motorniczym. Ciekawostką w tamtym czasie były też trzy rzędy siedzeń - dwa od strony drzwi i jeden z przeciwnej wykonane z giętej sklejki .

W czasie adaptacji do warunków krakowskich zdemontowano oryginalne neonowe oświetlenie zastępując go żarowym. Pozbawione zostały także pojedynczego przedniego reflektora i oryginalnych świateł tylnych lamp.
Tylko jeden tramwaj z Norymbergii, o numerze 187, miał oryginalny kolor - beżowy. Wszystkie pozostałe przemalowano dostosowując do krakowskiej kolorystyki taboru. Na emeryturę przeszedł dziś właśnie beżowy GT6 . Tramwaje z Norymbergii zastępowane będą regularnie przez nowe "Bombardiery".
Wyślij opinię na temat artykułu

Komentarze (0)

Brak komentarzy

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię