Sylwester z Ubogimi w Krakowie od 2016 r. organizuje grupa wolontariuszy przy Parafii Pana Jezusa Dobrego Pasterza. Inicjatywa zrodziła się po Światowych Dniach Młodzieży.

„Tworzyliśmy komitet organizacyjny przy parafii Pana Jezusa Dobrego Pasterza w Krakowie. Połączyło nas zaangażowanie, kreatywność i chęć działania. Wiedzieliśmy, że nie przestaniemy działać wraz z końcem ŚDM” – poinformowali.

Postanowili organizować Sylwestry z Ubogimi, ponieważ – jak podkreślili – wierzą, że każdy zasługuje na to, by spędzić ostatni dzień w roku w wyjątkowej i radosnej atmosferze.

„Zależy nam na poznaniu gości, na wspólnym pożegnaniu ostatniego dnia w roku i przywitaniu nowego z nadzieją, że będzie lepszy niż poprzedni. Nie oceniamy nikogo. Chcemy w miłej atmosferze spędzić czas, stworzyć okazję do wytchnienia od problemów codzienności” – powiedział PAP współorganizator wydarzenia Krzysztof Szymkiewicz.

W sylwestrze uczestniczą osoby na różne sposoby wykluczone – bezdomne, samotne, niepełnosprawne. Zaproszenia dla nich są dystrybuowane w czterech lokalizacjach: w siedzibie Dzieła Pomocy św. Ojca Pio, u sióstr albertynek, w Kuchni św. Brata Alberta – Caritas archidiecezji krakowskiej oraz w Stowarzyszeniu Przyjaciół im. św. Brata Alberta.

Wśród ok. 250 gości ok. 80 osób będzie wolontariuszami, którzy zajmą się przygotowaniem i obsługą imprezy – m.in. pracą w kuchni, podawaniem posiłków i sprzątaniem.

„Szukamy wolontariuszy, którzy chcieliby się zaangażować w pomoc w organizacji sylwestra, a tym samym wziąć udział w nim” – mówił Szymkiewicz. Zainteresowani proszeni są o zgłoszenia za pośrednictwem formularza w zakładce „Wolontariusze” na stronie internetowej krakow.sylwesterzubogimi.pl.

Miejscem wydarzenia jest, jak w latach ubiegłych, Liceum św. Rity nieopodal klasztoru na Skałce. Zgodnie z zapowiedziami ma to być sylwester z prawdziwego zdarzenia. Każdy gość zasiądzie w miejscu przygotowanym specjalnie dla niego przy bogato zastawionym stole w pięknie przystrojonej sali. Posiłki podawane będą w porcelanowych serwisach. Na zabawie nie zabraknie wodzireja.

Szacowany koszt organizacji imprezy to kilkanaście tysięcy złotych. Organizatorzy proszą o wsparcie finansowe za pośrednictwem numeru konta na stronie internetowej imprezy lub za pośrednictwem portalu zrzutka.pl.