- Jak ciężkie? Około 130 ton - wyjaśnia Dariusz  Sobala z firmy Strabag, koordynator prac projektowych. - Jeżdżą z prędkością narastającą - 10, 20, 30, 50, 70 km/h i w trakcie takich przejazdów prowadzone są pomiary na obiektach. Takich przejazdów jest ok. 10. Na podstawie wstępnego oglądu sytuacji wygląda, że wszystko jest w jak najlepszym porządku. To oznacza gotowość do oddania jednego gotowego toru na całej długości przebudowywanego odcinka. Kończymy najtrudniejszy etap inwestycji. Uruchomienie ruchu na tym torze pozwoli na rozpoczęcie dużych robót. Pierwszy etap był trudny i uciążliwy i dla nas, i dla mieszkańców.

- Przypomnę, że między Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem budujemy cztery tory kolejowe - mówi Piotr Hamarnik z PKP PLK. -  Żeby je wybudować, muszą powstać też nowe przeprawy.  Ta  wschodnia, którą testujemy, powstała w pierwszej kolejności. Gdy przeniesiemy ruch pociągów na ten nowy most, można będzie ruszyć z rozbiórką dotychczasowego mostu średnicowego i z budową kolejnych dwóch - mostu na dwa tory pośrodku i mostu zachodniego, przy którym będzie też kładka pieszo-rowerowa.

Nowe mosty kolejowe nad Wisłą w Krakowie to część przebudowy linii Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Wartość inwestycji to ponad miliard złotych.

 

Tomasz Bździkot/jgk


 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy

 


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.