Chodzi o 10 autobusów 9-metrowych, 12 pojazdów hybrydowych i 56 autobusów z silnikami Euro 6, czyli spełniającymi najwyższe normy ekologiczne.

"Cel jest jeden - wrzesień 2018 roku - chcielibyśmy żeby 100 procent taboru ekologicznego było w Krakowie. Co to za autobusy? Oczywiście standard krakowski - wszystko czego pasażerowie potrzebują do sprawnej i przyjemnej mam nadzieję komunikacji. Dla osób niepełnosprawnych, słabowidzących pełne udogodnienia. Oczywiście klimatyzacja, biletomat zarówno na kartę jak i na gotówkę. Pełna informacja pasażerska, plattformy dla osób niepełnosprawnych, w żaden sposób z tego standardu nie schodzimy" - mówi prezes krakowskiego MPK, Rafał Świerczyński.


Autobusy kosztowały w sumie 107 mln zł. MPK dostało jednak 70-procentowe dofinansowanie z funduszy unijnych.

 

(Dominika Panek/jp)