Jak przekazał rzecznik przewoźnika Marek Gancarczyk, autobus wyremontowany przez pracowników MPK to MAN SL 200 o numerze taborowym 16005. Pojazdy tego typu były produkowane w latach 1973 - 1986 w fabryce Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG (M.A.N.) w Norymberdze.

Przedstawiciel MPK przypomniał, że na krakowskich ulicach MAN-y pojawiły się na początku 1990 roku, kiedy to krakowski przewoźnik otrzymał z Norymbergi cztery używane pojazdy tego typu wraz tramwajami T4 oraz B4.

„Autobusy MAN były pierwszymi autobusami zza zachodniej granicy eksploatowanymi przez przedsiębiorstwa komunikacyjne w Polsce. Były też pierwszymi w Krakowie autobusami z automatyczną skrzynią biegów” - wskazał rzecznik.

Wszystkie egzemplarze stacjonowały na zajezdni Bieńczyce. Najczęściej wysyłane były na linie numer 125, 153 czy 198. W roku 1996 zakończono eksploatację tych pojazdów. Jeden z autobusów został zachowany, jako muzealny i znajduje się w zasobach krakowskiego Muzeum Inżynierii i Techniki.

Według zapowiedzi wyremontowany pojazd będzie wykorzystywany podczas wydarzeń popularyzujących historię komunikacji miejskiej w Krakowie, w tym do przejazdów w ramach wakacyjnej Krakowskiej Linii Muzealnej.