"Nie ukrywamy tego, że jest to nie tylko zmiana jakościowa, gdy chodzi o tabor, ale również gdy chodzi o zdrowie naszych mieszkańców. Życie i zdrowie mieszkańców są dla nas niezwykle ważne. Proszę pamiętać, że ze względu na położenie naszego miasta wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia powietrza są dla nas dramatyczne. Eliminowanie stopniowe pojazdów na paliwie stałym jest dla nas niezwykle ważne, ponieważ elektryki sprawiają, że żyje nam się komfortowo, jakość powietrza jest dużo lepsza"
- mówi Andrzej Kulig, wiceprezydent Krakowa.
"Będziemy mieli 121 sztuk autobusów elektrycznych, to już jest blisko 20 procent naszej floty. Dzisiaj autobus elektryczny jest najtańszym samochodem w eksploatacji, do tego jest to autobus zeroemisyjny, czyli 20 procent naszej floty nie emituje już żadnych zanieczyszczeń do środowiska"
- deklaruje Rafał Świerczyński, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

MPK zapowiada kolejny przetarg na dostawę 32-óch autobusów elektrycznych i 10 wodorowych. Docelowo planowany jest zakup 150 tych ostatnich. Wraz ze zwiększaniem floty zwiększa się też liczba stacji ładowania autobusów. Nowe pojazdy przetestowała Aleksandra Sobczak.