|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33
12 630 60 00
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Budowa łącznika A4 z Mościcami ruszy wreszcie z miejsca?

Po kilku latach udało się złożyć komplet dokumentów potrzebnych do wydania decyzji środowiskowej dla tej wyczekiwanej przez tysiące kierowców inwestycji. Zarząd Dróg Wojewódzkich liczy na to, że do końca roku otrzyma zgodę środowiskową na budowę drogi oraz nowego mostu na Dunajcu.

Docelowy łącznik A4 z tarnowskimi Mościcami ma powstać według wariantu różowego. Żródło: ZDW Kraków

Drogowcy chcieliby w przyszłym roku rozstrzygnąć przetarg na inwestycję, na którą zarezerwowano 155 milionów złotych. Liczą na to, że droga razem z nowym mostem mogłaby powstać do końca 2019 roku.

- Z końcem grudnia 2017 roku powinna być decyzja środowiskowa. Jeżeli będzie decyzja, to nareszcie ruszymy w nowym roku do przodu – mówi Roman Leśniak z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie. - Cała procedura związana z wyłonieniem wykonawcy oraz uzyskaniem dokumentów nie powinna trwać więcej niż około roku. To jest duże zadanie, ale nie jest na odległym odcinku. Nie powinny już te terminy się wydłużyć. Oczywiście zależy to od tego, jak będą przebiegały kolejne procedury.

Początkowo zakładano, że docelowy łącznik autostrady z Mościcami powstanie do końca 2018 roku. Najpierw jednak z przygotowaniem do inwestycji nie poradził sobie Powiatowy Zarząd Dróg w Tarnowie, który nie miał wcześniej doświadczenia w tak dużych projektach. Dlatego w 2016 roku sprawę przejął Zarząd Dróg Wojewódzkich, ale nie poszło mu tak sprawnie, jak oczekiwano. Przez protesty mieszkańców Mościc, którzy nie zgadzali się na rozbudowę ulicy Kwiatkowskiego, województwo zrezygnowało z części inwestycji planowanej już w samym Tarnowie.

Tymczasem budowy docelowego łącznika z autostradą nie mogą się doczekać mieszkańcy wąskiej osiedlowej ulicy w Ostrowie, którą kierowcy skracają sobie drogę do Tarnowa.

 

Bartek Maziarz/wm

100%
0%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 8

Mieszkaniec

Piątek, 15 września 2017, 09:00

@Mietek bez zęba

To nie przewrotna logika. Proszę sobie poczytać nieco WSPÓŁCZESNEJ literatury dotyczącej rozwiązań komunikacyjnych. Tam gdzie poszerzano drogi i dokładano pasy ruchu aby rozładować korki i likwidować hałas i smród, w efekcie uzyskiwano jeszcze większe korki i hałas. Tarnów ma dwa zjazdy z autostrady i ok. 100 tysięcy mieszkańców. Tyle samo zjazdów ma Dębica, która mieszkańców ma ze 40 tysięcy. Żeby rozładować korki w Mościcach trzeba dołożyć trzeci zjazd, a ruch z tego zjazdu nie wprowadzać do Mościc tylko wyprowadzić poza, najlepiej na północne obejście. Zrobienie dodatkowych pasów ruchu na Kwiatkowskiego niczego nie zmieni.

Odpowiedz

Tak myślę

Czwartek, 14 września 2017, 16:58

@Mieszkaniec

Nie będzie tych samochodów mniej ale z roku na rok coraz więcej bez względu czy to będzie droga jedno czy dwupasmowa. Jest to najkrótsza droga dla 60% mieszkańców Tarnowa do autostrady. Jak można sprawdzić na aplikacji mapa google . Przykład; jadąc z ulicy np. Słonecznej do Krakowa przez Mościce jest bliżej około 6 km. Tym zjazdem można się szybko przemieścić na południową obwodnicę Tarnów i dalej na południe. I tak to ludzie czynią.A więc będą tylko coraz większe korki hałas i zapach.

Odpowiedz

Mietek bez zęba

Czwartek, 14 września 2017, 11:26

@Mieszakniec - Cóź za przewrotna logika. To może nie remontujmy w ogóle dróg? Więcej dziur, więcej zwężeń! Mościce tylko z drogami błotnymi!

Odpowiedz

Mieszkaniec

Czwartek, 14 września 2017, 08:25

@Tak mysle

A dlaczego uważasz, że jak będzie droga dwupasmowa to będzie tych samochodów mniej? Jak będzie dwupasmowa to tym bardziej samochodów będzie więcej. Kierowcy będą wybierać ten wjazd do miasta kierując się jakością drogi, co znów doprowadzi do korków oraz większej ilości spalin i hałasu...

Odpowiedz

mieszkaniec

Czwartek, 14 września 2017, 08:20

Jeśli w Tarnowie byle wiadukcik remontuje się kilka lat i ma się problem z ułożeniem kostki brukowej to powyższa inwestycja jest dla tych specjalistów jak wyprawa ludzi na koniec drogi Mlecznej.

Odpowiedz

olo

Środa, 13 września 2017, 11:44

Jeśli w 2019 w ogóle zacznie się coś dziać to będzie sukces. I termin 2025 w cale nie jest uszczypliwością. Tylko realną datą w naszych realiach.

Odpowiedz

Tak mysle

Środa, 13 września 2017, 10:44

Uważam że odstąpienie od budowy dwupasmowej drogi przez Moscie nie zmniejszy ilość samochodów jadących tą drogą. Będzie ich jeszcze więcej i będą tworzyły się korki z uwagi na małą przepustowość tej drogi.Będzie większy hałas i więcej spalin.

Odpowiedz

prezes

Środa, 13 września 2017, 10:39

Znając życie to termin 2019 wydłuży się do 2025.

Odpowiedz