|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33
12 630 60 00
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Remont ulicy Starowiślnej w Krakowie wzbudza coraz większe emocje

Środowiska rowerowe oraz fani miejskiej komunikacji zgłaszają coraz więcej uwag do projektu, który zaprezentowali urzędnicy. Zakłada on między innymi wspólny pas dla samochodów i tramwajów na kilku fragmentach, co zdaniem Sebastiana Kudeli z Platformy Komunikacyjnej Krakowa, doprowadzi do blokowania komunikacji miejskiej.

Posłuchaj co mówi Sebastian Kudela z Platformy Komunikacyjnej Krakowa

Wizualizacje ZIKiT

- To spowolni komunikację tramwajową. Widać to na ulicy Karmelickiej. To jest przeciwne wobec tego, czego miasto teraz oczekuje. Miasto niby stawia na transport zbiorowy a tu mamy taki gwóźdź do trumny - mówi Kudela.

Rozwiązanie polegające na wspólnym pasie dla tramwajów, samochodów oraz rowerów - jak przyznał w rozmowie z reporterem Radia Kraków Marcin Dumnicki z Kraków Miastem Rowerów - będzie prowadzić do kuriozalnych sytuacji. "Przy dużym ruchu rowerowym, gdzie jeden jedzie za drugim, może dochodzić do sytuacji, że ktoś na początku będzie spowalniał cały ruch i nie będzie można go wyprzedzić. A do tego tuż obok będą jeszcze tramwaje i samochody" - twierdzi Dumnicki. 

Platforma Komunikacyjna Krakowa przygotowała swój projekt przebudowy ulicy Starowiślnej, tak aby na jezdni znalazło się osobne miejsce dla wszystkich środków transportu. Niestety ich uwagi nie zostaną wzięte pod uwagę, podobnie jak żadne inne uwagi, ponieważ w przypadku tego remontu ZIKiT nie przeprowadził i nie będzie przeprowadzał konsultacji społecznych.

A przebudowa ulicy Starowiślnej - na odcinku od ul. Dietla do mostu Powstańców Śląskich rozpocznie się w 2019 roku. Prace potrwają ok. pół roku i pochłoną 11 mln złotych. I choć remont wzbudza kontrowersje, to na pewno też poprawi obecną sytuację. Przede wszystkim będzie nowe torowisko, które nie będzie już tak głośne jak obecne. Oprócz tego poszerzone zostaną chodniki, pojawią się też wygodne dla pasażerów wyniesione przystanki wiedeńskie. Nieznacznie wzrosnąć ma liczba miejsc parkingowych.

Wizualizacje ZIKiT

Wizualizacje ZIKiT

 

 

 

(Grzegorz Krzywak/ko)

33%
67%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 8

jan

Wtorek, 21 marca 2017, 10:52

@Mariusz Undas

100% racji

Odpowiedz

Kolo

Poniedziałek, 20 marca 2017, 22:02

Kiedy wreszcie durne dyrektorki i urzędnicy zikitu zrozumieją , że są dla mieszkańców , a nie mieszkańcy są dla nich. Jeśli tego nie zrozumieją to urzędniki do likwidacji.

Odpowiedz

Mariusz Undas

Poniedziałek, 20 marca 2017, 20:56

W rejonie śródmieścia gradacja powinna być następująca : 1. TRANSPORT PUBLICZNY 2. TRANSPORT HANDLOWY 3. RUCH ROWEROWY 4. RUCH PIESZY 5. KOMUNIKACJA INDYWIDUALNA - wszystko. Polityka miasta powinna wymusić ( wprowadzając , zachęty, ulgi i zniżki dla rezygnujących z samochodów) rezygnację z RUCHU SAMOCHODOWEGO INDYWIDUALNEGO.

Odpowiedz

guess_who???

Poniedziałek, 20 marca 2017, 15:45

@xxxx

Tylko problem polega na tym że nawet jak pasy będą rozdzielone to KM może utknąć w miejscu podobnie jak od Ronda Matecznego w kierunku Smolki. Niby też tylko kawałek ale mimo wszystko tramwaj czasami swoje postoi.

Odpowiedz

ani-matoł

Poniedziałek, 20 marca 2017, 13:18

czy wiadomo kto dokladnie i ILE, skasowal miasto za te nikomuniepotrzebne ?pseudo-wizualizacje? z tego nawet kiepskiej gry sie nie da zrobic..

Odpowiedz

ZXYYZX

Poniedziałek, 20 marca 2017, 13:10

Jak zwykle popis arogancji , niewiedzy i szaro gęsienia się niedouczonych urzędasów w Krakowie. Jak długo jeszcze zikit będzie ps€ł to co dobre, jak długo będzie utrudniał życie mieszkańcom i turytstom.

Odpowiedz

jędrek

Poniedziałek, 20 marca 2017, 13:09

Dobry projekt powinien wyrzucać wszelakie prywatne blachosmrody z centrum poza komunikacją zbiorową jak to ma miejsce w normalnych cywilizowanych miastach.

Odpowiedz

xxxx

Poniedziałek, 20 marca 2017, 12:12

W którym miejscu samochody mają rzekomo zablokowac komunikację miejską? Wspólny pas jest przecież tylko w kierunku mostu, a zaraz za ul św. Wawrzyńca pasy będą rozdzielone. Czyżby samochody jeździły wolniej niż pojazdy komunikacji publicznej? Dyskutują chyba "dla zasady" ci, którzy nie znają realiów ruchu na tej ulicy. Projekt jest bardzo dobry i przede wszystkim zgodny z przepisami prawa, które regulują projektowanie

Odpowiedz