Dzięki przebudowie aleja, która jest przedłużeniem drogi krajowej nr 7 prowadzącej do Warszawy, zostanie poszerzona do dwóch pasów w każdym kierunku, a miejscami powstaną jeszcze buspasy. Według urzędników z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu (ZIKiT) jest to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji drogowych w północnej części Krakowa.

Przebudowa ogłoszona w trybie „zaprojektuj i wybuduj” obejmie blisko 2,6-km odcinek od ul. Opolskiej do granic miasta. Zakłada on wykonanie projektu w ciągu roku oraz realizację inwestycji w dwa lata, czyli zakończenie prac na przełomie 2019 i 2020 roku.

„To duża inwestycja, która wymagała starannego przygotowania. Oprócz rozbudowy alei obejmie także przebudowę dwóch obiektów kolejowych, więc będzie to kosztowne zadanie, ale mamy także świadomość, że bardzo cenne dla mieszkańców” - ocenił w czwartek dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu Marcin Korusiewcz.

Parametry drogi zostały dostosowane do istniejących potrzeb i natężenia ruchu. Ponadto, po obu stronach ulicy powstaną ciągi piesze i ścieżki rowerowe. Natomiast na odcinku od planowanej pętli tramwajowo-autobusowej do granic miasta zostaną wydzielone dodatkowo buspasy.

Przedstawiciele ZIKiT zastrzegają, że na czas prac budowlanych ruch na al. 29 Listopada będzie utrzymany, choć przewidywane są utrudnienia.

 

PAP, jgk