|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Blaski i cienie "maksymalizacji" krakowskiej komunikacji

Czas na zmiany w krakowskiej komunikacji miejskiej. Od poniedziałku w życie wchodzi nowy, wzmocniony rozkład jazdy i jest to największa tego typu zmiana od lat. Tramwaje i autobusy mają kursować częściej, nawet co 7 minut, pojawią się też zupełnie nowe linie. Urzędnicy nazywają zmiany maksymalizacją - ze względu na to, że kursy mają być maksymalnie dostosowane do potrzeb pasażerów. Jednak ci - wśród wprowadzanych zmian - zauważyli też zmiany, które trudno nazwać udogodnieniami.

Posłuchaj materiału Grzegorza Krzywaka

Fot. ilustracyjne RK

Nowe życie krakowskich pasażerów rozpocznie się już w poniedziałek 8 stycznia. Jak zapowiada Eryk Markowiak - koordynator Sekcji Sieci Transportowych ZIKiT - to będzie nowa jakość. "Nową atrakcyjną usługą będzie to, że większość linii, głównie tramwajowych, będzie kursować częściej. Na liniach autobusowych te zmiany są mniejsze, ale dodaliśmy kursy m.in. w godzinach międzyszczytowych" - tłumaczy Markowiak.

W sumie liczba kursów ma wzrosnąć o ok. 10 procent, co pochłonie 70 mln zł. Ale za to wszystkie linie tramwajowe w dni powszednie będą kursować co 5, 7 lub 15 minut. Powstaną też zupełnie nowe linie autobusowe. "Powstanie linia 114, która będzie kursować z osiedla Pod Fortem przez ul. Kobierzyńską, aleję Krasińskiego, Mickiewicza i dalej ul. Czarnowiejską i ul. Jasnogórską do pętli przy ul. Chełmońskiego. Inna nowa linia 149 obsłuży te odcinki, gdzie w ogóle do tej pory nie kursowała komunikacja miejska, czyli ul. Giedroycia, Longinusa Podbipięty - rejon Mogiły w Nowej Hucie. Zostanie zapewniony dojazd do spalarni śmieci, ul. Wańkowicza" - dodaje Eryk Markowiak.

Czy maksymalizacja to krok w dobrą stronę? O opinię poprosiliśmy Jacka Mosakowskiego z Platformy Komunikacyjnej Krakowa, skupiającej miłośników krakowskiej komunikacji. "Większość tramwajów pojedzie częściej. To olbrzymia zmiana, która wpłynie na komfort podróżowania komunikacją. Tramwaj, który jeździ np. co 7 minut to taka linia, na którą pasażerowie wychodzą z domu i właściwie nie muszą sprawdzać rozkładu" - podkreśla Jacek Mosakowski.

Ale w ramach maksymalizacji nie obędzie się bez... likwidacji. Znikają linie tramwajowe nr 7, 12 i 23. "Największe kontrowersje wzbudza likwidacja linii 23. Ma ona swoich zwolenników, bo łączy południe miasta z Ruczajem, np. z budynkami kampusu UJ" - twierdzi Jacek Mosakowski. Urzędnicy ZIKiT, którzy wprowadzają zmiany w siatce połączeń krakowskiej komunikacji, wyjaśniają, że w związku ze zwiększeniem liczby kursów tramwajów zmniejszyła się przepustowość pętli tramwajowych - stąd likwidacja tych trzech linii. Podkreślają jednocześnie, że dzięki wzmocnieniu innych, ta utrata nie powinna być szczególnie kłopotliwa dla pasażerów.

Zmniejsza się też liczba kursów autobusu linii nr 123. To - jak tłumaczy Jakub Gajda, nowohucki aktywista - mocny cios dla lokalnej społeczności. "Bardzo nas to smuci, bo jeszcze dwa miesiące temu informowano, że ta linia będzie mieć zwiększoną częstotliwością. Teraz będzie odwrotnie, w niedziele - co 40 minut. To bardzo, bardzo rzadko" - komentuje Gajda. "Linia 123 obsługuje w niedziele określone przystanki na os. Górali i Zielonym. Często z niej korzystały osoby starsze, na zasadzie podwózki do kościoła. Połowa kursów została wycięta" - mówi aktywista.

A więc maksymalizacji towarzyszą też głosy krytyczne. Czy słuszne? O tym przekonamy się już w poniedziałek, kiedy nowa sieć połączeń w krakowskiej komunikacji wejdzie w życie.

Swoją akcję promocyjną prowadzi także ZIKiT. 10 tys. książeczek pt. Mini Kompendium Krakowskiego Podróżnika - zawierający szczegółowy plan połączeń linii autobusowych i tramwajowych, które będą obowiązywać od przyszłego tygodnia, rozdają już kontrolerzy biletów - oczywiście w pojazdach krakowskiej komunikacji.

 

Zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej (źródło: ZIKIT.pl. Pobierz mapy w załączniku artykułu)

Tramwaje:

linia 3 – podstawowa trasa linii pozostanie bez zmian. Wybrane kursy w dni powszednie będą realizowane na trasie skróconej: Nowy Bieżanów P+R – Dworzec Towarowy;

linia 14 – będzie kursować na nowej stałej (wydłużonej) trasie: Mistrzejowice – Bronowice Małe;

linia 17 – nowa linia tramwajowa kursująca na trasie: Czerwone Maki P+R – Bobrzyńskiego, Grota-Roweckiego, Kapelanka, Monte Cassino, Dietla, Grzegórzecka, al. Powstania Warszawskiego, tunel – Dworzec Towarowy;

linia 20 – będzie kursować na nowej stałej trasie: od Małego Płaszowa do przystanku „Dworzec Główny” bez zmian, następnie ul. Basztową, Dunajewskiego, Podwale, Piłsudskiego do przystanku „Uniwersytet Jagielloński” i dalej bez zmian do Cichego Kącika;

linia 21 – podstawowa trasa linii pozostanie bez zmian. Wybrane kursy będą realizowane na trasie skróconej: Os. Piastów – Kopiec Wandy. Uwaga! W związku z przebudową ul. Igołomskiej linia obecnie kursuje wszystkimi kursami tylko do pętli Kopiec Wandy;

linia 44 – nowa linia tramwajowa kursująca na trasie: Bronowice – Bronowicka, Podchorążych, Królewska, Karmelicka, Dunajewskiego, Basztowa, Lubicz, Mogilska, al. Jana Pawła II, al. Solidarności, Ujastek Mogilski – Kopiec Wandy;

linie 7, 12 i 23 – zostaną zlikwidowane;

Pozostałe linie tramwajowe będą kursować na dotychczasowych trasach, według nowych rozkładów jazdy. Uwaga! Przypominamy, że w związku z przebudową ul. Igołomskiej, linie 10 i 21 do odwołania kursują na trasach tymczasowo skróconych do pętli Kopiec Wandy.

Zostaną wprowadzone nowe częstotliwości kursowania linii tramwajowych w dni powszednie. Linie będą kursować co 5 minut, 7,5 minuty (odjazdy naprzemiennie co 7 i 8 minut) oraz 15 minut. W soboty i dni świąteczne obowiązywać będą dotychczasowe częstotliwości kursowania (co 10 i 20 minut).

Dokładne godziny i częstotliwości kursowania poszczególnych linii będą następujące:

linia 1 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach około 5:30 – 20:00 z częstotliwością co 7,5 minuty, poza tymi godzinami co 15 minut. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 2 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 3 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach około 5:30 – 20:00 z częstotliwością co 7,5 minuty, poza tymi godzinami co 15 minut. W godzinach międzyszczytowych, czyli około 9:00 – 14:00 co drugi kurs będzie realizowany na trasie skróconej: Nowy Bieżanów P+R – Dworzec Towarowy. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 4 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień (na odcinku Bronowice - Kombinat będzie uzupełniona w godzinach szczytu przez linię 44, z którą łącznie będzie kursować z częstotliwością co 7,5 minuty). W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 5 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 6 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut w dotychczasowych godzinach, czyli około 5:00 – 20:00. W dni wolne częstotliwość i godziny kursowania pozostaną bez zmian;

linia 8 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach około 5:30 – 20:00 z częstotliwością co 7,5 minuty, poza tymi godzinami co 15 minut. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 9 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 10 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 11 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 13 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach szczytu porannego i popołudniowego z częstotliwością co 7,5 minuty, poza godzinami szczytu co 15 minut. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 14 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 16 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut w dotychczasowych godzinach, czyli około 5:00 – 21:00. W dni wolne częstotliwość i godziny kursowania pozostaną bez zmian;

linia 17 – będzie kursować tylko w dni powszednie w godzinach szczytu porannego i popołudniowego z częstotliwością co 15 minut oraz w niedziele i święta w godzinach 15:00 – 21:00 co 20 minut;

linia 18 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach około 5:30 – 20:00 z częstotliwością co 7,5 minuty, poza tymi godzinami co 15 minut. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 19 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 20 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach około 5:30 – 20:00 z częstotliwością co 7,5 minuty, poza tymi godzinami co 15 minut. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 21 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian. Uwaga! Po przywróceniu ruchu tramwajowego na ul. Igołomskiej linia będzie kursować na trasie Os. Piastów – Pleszów wszystkimi kursami w godzinach szczytu oraz co drugim kursem poza szczytem i w dni wolne. Pozostałe kursy będą realizowane na trasie skróconej: Os. Piastów – Kopiec Wandy;

linia 22 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 24 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 44 – będzie kursować tylko w dni powszednie w godzinach szczytu porannego i popołudniowego z częstotliwością co 15 minut;

linia 50 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach szczytu porannego i popołudniowego z częstotliwością co 5 minut, poza godzinami szczytu co 7,5 minuty, po godzinie 22:00 co 15 minut. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 52 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach szczytu porannego i popołudniowego z częstotliwością co 5 minut, poza godzinami szczytu co 7,5 minuty, po godzinie 20:00 co 15 minut. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian.

Zasady zachowania ważności biletów okresowych:

Bilety okresowe wykupione na likwidowane linie 7, 12 i 23 zachowują ważność do końca terminu obowiązywania biletów we wszystkich pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie na dotychczasowych trasach tych linii.

Bilety okresowe wykupione na linię 20 o okresie ważności rozpoczynającym się najpóźniej od dnia 07.01.2018 r. zachowują ważność do końca terminu obowiązywania biletów na dotychczasowej i nowej trasie tych linii. Bilety okresowe, których okres obowiązywania zaczyna się po tym terminie, zachowują ważność tylko na nowych trasach.

Ponadto, bilety okresowe wykupione na linię 23 zachowują ważność do końca terminu obowiązywania biletów:

we wszystkich autobusach na odcinku: Prokocim Szpital – Bieżanowska – Kamieńskiego – Rondo Matecznego – Centrum Kongresowe ICE (również na liniach przyspieszonych);

we wszystkich liniach na odcinku Centrum Kongresowe ICE – Lipińskiego – Czerwone Maki P+R;

na trasie linii 133 na odcinku Nowy Bieżanów P+R – Łagiewniki;

na trasie linii 244 na odcinku Prokocim Szpital – Czerwone Maki P+R.


Autobusy:

linia 102 – wszystkie kursy będą realizowane na trasie: Krowodrza Górka – Bielany. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 106 – zostanie zlikwidowana (w zamian zostanie uruchomiona nowa linia numer 478 oraz zostanie zwiększona częstotliwość kursowania linii 116);

linia 114 – nowa linia autobusowa kursująca na trasie: Pod Fortem – Bartla, Krygowskiego, Borkowska, Zawiła, Kobierzyńska, Grota-Roweckiego, Kapelanka, Monte Cassino, Konopnickiej, al. Krasińskiego, al. Mickiewicza, Czarnowiejska, Nawojki, Armii Krajowej, Jasnogórska, Chełmońskiego, Stawowa (powrót bezpośrednio do ul. Jasnogórskiej) – Chełmońskiego Pętla. Linia kursować będzie z częstotliwością co 12 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz co 20 minut między godzinami szczytu i w dni wolne. Na trasie linii zostaną uruchomione następujące nowe przystanki: „Jasnogórska” - w kierunku Chełmońskiego Pętla, na ul. Chełmońskiego, po skręcie w prawo z ul. Jasnogórskiej, na wysokości posesji Jasnogórska 44 (status przystanku: „na żądanie”); „Piaskowa” - w kierunku Chełmońskiego Pętla, na ul. Chełmońskiego, za skrzyżowaniem z ul. Piaskową (status przystanku: „na żądanie”);

linia 116 – kursować będzie na obecnej trasie, częstotliwość kursowania w dni powszednie zostanie zwiększona do 20 minut. Na trasie linii zostanie uruchomiony nowy przystanek „Skotniki Kościół” w kierunku Czerwonych Maków P+R, na ul. Skotnickiej, na wysokości kościoła (status przystanku: stały);

linia 123 – będzie wszystkimi kursami w obu kierunkach obsługiwać pętlę „Lesisko”. W dni wolne częstotliwość kursowania zostanie zmniejszona do 40 minut;

linie 144, 151/451, 164, 169/469, 173, 184/484 – będą kursować w dni powszednie w okresie międzyszczytowym z częstotliwością zwiększoną do 20 minut. Częstotliwość kursowania w godzinach wieczornych i w dni wolne pozostanie bez zmian;

linia 149 – nowa linia autobusowa kursująca na trasie: Lesisko – Longinusa Podbipięty, Giedroycia, Igołomska, Ptaszyckiego, al. Jana Pawła II, pl. Centralny im. R. Reagana, al. Solidarności (w kierunku Os. Na Stoku zawracanie na skrzyżowaniu z ul. Ujastek Mogilski), Wańkowicza, Kocmyrzowska, Poległych w Krzesławicach, Architektów – Os. Na Stoku. Linia kursować będzie tylko w dni powszednie, wykonując po 8 kursów w każdym kierunku, z częstotliwością co około 80 minut. Na trasie linii zostaną uruchomione następujące nowe przystanki: „Giedroycia” - w kierunku Lesiska, na ul. Giedroycia, po skręcie w prawo z ul. Igołomskiej, w rejonie garaży (status przystanku: „na żądanie”). Uwaga! Cały zespół przystankowy „Jeżynowa” zmieni nazwę na „Giedroycia”; „Giedroycia ZTPO” - w obu kierunkach, na ul. Giedroycia, na zachód od bramy głównej Zakładu Termicznego Przekształcania Odpadów (status przystanku: „na żądanie”); „Kępa” - w obu kierunkach, na ul. Longinusa Podbipięty, na południe od posesji nr 127 (status przystanku: „na żądanie”); „Zakarnie” - w obu kierunkach, na ul. Longinusa Podbipięty, na zachód od skrzyżowania z ul. Zakarnie (status przystanku: „na żądanie”); „Krasnowolskiego”, „PCK”, „Krzesławice Młyn” - na ul. Wańkowicza, w kierunku Lesiska (do pary dla istniejących przystanków obsługiwanych obecnie przez kurs wariantowy linii 132);

linia 153 – zostanie zlikwidowana (w zamian kursować będzie linia 163 na nowej trasie);

linia 163 – będzie kursować na nowej stałej trasie: Rżąka – Rydygiera, Wielicka, Teligi, Ćwiklińskiej, Mała Góra (powrót: Barbary), Bieżanowska, Półłanki, Agatowa, Złocień, Agatowa, Półłanki, Klasztorna, Sieroszewskiego, Zachemskiego, al. Jana Pawła II, Bulwarowa, Orkana (powrót: al. Solidarności, Bulwarowa), al. Solidarności, al. Przyjaźni, al. Róż, Żeromskiego, Obrońców Krzyża, Mikołajczyka, Piasta Kołodzieja, Kruszwicka, Popielidów, Piasta Kołodzieja – Os. Piastów. Linia kursować będzie z częstotliwością co 24 minuty w dni powszednie w godzinach szczytu, co 30 minut poza godzinami szczytu oraz co 40 minut w dni wolne. Wybrane kursy w godzinach około 6:00-7:00, 14:00-15:00 i 22:00 realizowane będą na trasie wariantowej z obsługą przystanku „Kombinat”:

w kierunku Os. Piastów: od przystanku „Bulwarowa Ogródki Działkowe” ul. Bulwarową, al. Solidarności, Kombinat, al. Solidarności i od przystanku „Struga” dalej po trasie podstawowej. Dla kursów wariantowych w tym kierunku nie będzie funkcjonować przystanek „Os. Willowe”, w zamian autobusy będą się zatrzymywać na przystanku „Bulwarowa n/ż” oraz „Kombinat” (na początku al. Solidarności, po zawróceniu na układzie ulicznym);

w kierunku Rżąki: od przystanku „Struga” al. Solidarności, Kombinat, al. Solidarności, Bulwarowa i dalej po trasie podstawowej. Przystanek „Kombinat” będzie funkcjonować w tym samym miejscu co dla kierunku przeciwnego;

linia 166 – będzie kursować w dni powszednie w okresie międzyszczytowym z częstotliwością zwiększoną do 40 minut;

linia 172 – będzie kursować na nowej stałej trasie: Kombinat – al. Solidarności, al. Przyjaźni, al. Andersa i dalej bez zmian do Bronowic Małych. Linia kursować będzie z częstotliwością co 15 minut w dni powszednie przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 174 – będzie kursować w dni powszednie w okresie międzyszczytowym oraz w dni świąteczne z częstotliwością zwiększoną do 20 minut. Częstotliwość kursowania w godzinach wieczornych i w soboty pozostanie bez zmian;

linia 178 – zostanie rozdzielona. Połowa kursów będzie realizowana na obecnej trasie Mistrzejowice – Pod Fortem, a druga połowa na nowej trasie: od Mistrzejowic do przystanku „Skośna” bez zmian, następnie: ul. Babińskiego, Skotnicka – Skotniki Szkoła. Na nowej trasie kursy realizowane w kierunku Skotnik Szkoły oznaczone będą numerem 478, a w kierunku Mistrzejowic numerem 178. Kursy na trasie Mistrzejowice – Pod Fortem oznaczone będą w obu kierunkach numerem 178. Obie linie na wspólnym odcinku będą kursowały z częstotliwością co 12 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz co 20 minut poza godzinami szczytu i w dni wolne, przy czym co drugi kurs będzie wykonywany na trasie Mistrzejowice – Skotniki Szkoła. Częstotliwość kursowania na odcinku Skośna – Pod Fortem oraz Skośna – Skotniki Szkoła będzie wynosiła 24 minuty w godzinach szczytu oraz 40 minut poza szczytem i w dni wolne. Linia 478 w kierunku Skotnik Szkoły obsługiwać będzie nowy przystanek „Skotniki Kościół” na ul. Skotnickiej, na wysokości kościoła (status przystanku: stały). Linie będą obsługiwane przez Operatora Mobilis Sp. z o.o.;

linia 193 – będzie kursować na nowej stałej (wydłużonej) trasie: Na Załęczu – Rondo Barei (bezpośrednio ulicą Strzelców). Przystanek końcowo-początkowy Rondo Barei będzie zlokalizowany na ul. Strzelców, po zawróceniu na rondzie. Linia kursować będzie z częstotliwością co 24 minuty w dni w powszednie w godzinach szczytu, co 30 minut poza godzinami szczytu i co 40 minut w dni wolne;

linia 194 – będzie kursować na nowej stałej trasie: Czerwone Maki P+R – Bobrzyńskiego, Grota-Roweckiego, Kapelanka i dalej bez zmian do Krowodrzy Górki (linia nie będzie już przejeżdżać ul. Rostworowskiego i Kobierzyńską i nie będzie obsługiwać przystanku „Rostworowskiego”);

linia 413 – nowa linia autobusowa kursująca na trasie: Rondo Czyżyńskie – al. Pokoju, Centralna, Sołtysowska – Na Załęczu. Przystanek końcowo-początkowy Rondo Czyżyńskie będzie zlokalizowany na al. Pokoju, po zawróceniu na rondzie. Linia kursować będzie z częstotliwością co 30 minut w dni powszednie i soboty w godzinach 5:00 – 20:00, a w święta w godzinach 9:00 – 19:00. Rozkłady jazdy linii 103, 113 i 413 będą ułożone w taki sposób, by w godzinach szczytu autobusy kursowały ulicą Sołtysowską z łączną częstotliwością co około 10 minut oraz poza godzinami szczytu i w dni wolne co około 15 minut. Linia będzie obsługiwana przez operatora Mobilis Sp. z o.o.;

linia 572 – będzie kursować na nowej stałej (skróconej) trasie: Bronowice Małe – Aleja Przyjaźni. Obsługiwane przystanki na odcinku Bronowice Małe – Os. Zgody pozostaną bez zmian. Linia będzie kursować tylko w dni powszednie w godzinach szczytu porannego i popołudniowego z częstotliwością co 15 minut. Linia nie będzie już kursowała w godzinach wieczornych oraz w soboty i dni świąteczne.

Zasady zachowania ważności biletów okresowych:

Bilety okresowe wykupione na likwidowane linie 106 i 153 zachowują ważność do końca terminu obowiązywania biletów we wszystkich pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie na dotychczasowych trasach tych linii.

Bilety okresowe wykupione na linie 163, 172, 194 i 572 o okresie ważności rozpoczynającym się najpóźniej od dnia 07.01.2018 r. zachowują ważność do końca terminu obowiązywania biletów na dotychczasowych i nowych trasach tych linii. Bilety okresowe, których okres obowiązywania zaczyna się po tym terminie, zachowują ważność tylko na nowych trasach.

Ponadto: Bilety okresowe wykupione na linię 106 zachowują ważność do końca terminu obowiązywania biletów na całej trasie linii 116 i we wszystkich liniach na odcinku Łagiewniki – Lipińskiego – Czerwone Maki P+R.

Bilety okresowe wykupione na linię 153 zachowują ważność do końca terminu obowiązywania biletów:

na trasie linii 123 na odcinku Lesisko – Dunikowskiego;

na trasie linii 163 na odcinku Lasek Mogilski – Os. Piastów (dotyczy również kursów wariantowych z podjazdem do pętli „Kombinat”).

Bilety okresowe wykupione na linię 178 będą obowiązywały na całej trasie linii 478.

 

 

(Grzegorz Krzywak/ew)

39%
61%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 11

B.Janiak

Niedziela, 7 stycznia 2018, 14:52

to są jakieś jaja! c wyprawiają z nami mieszkańcami NH. A SZCZEGÓLNIE z tymi którzy mieszkają na odcinku od PL.centralnego do PLESZOWA ! PRZECIEŻ TERAZ TO JUŻ KOMPLETNA KICHA KOMUNIKACYJNA! a łudziłam się . że np. 174 będzie kursował częściej! a tu proszę .zabierają nam 153 i jeszcze tramwaj 12! to jest normalny skandal i jawne lekceważenie (kolejny raz) mieskańców tej części miasta! urzędnicy ZIKiTu do "odstrzału"

Odpowiedz

z Krzesławic

Niedziela, 7 stycznia 2018, 10:34

Po cichu liczyłam na to, że w ramach maksymalizacji 4 będzie jeździła częściej - obiecane 5-7 minut zamiast dotychczasowych dziesięciu. A tu niespodzianka - w nowej siatce kursy co 15 minut i linia 44, która na Wzgórza nie dojeżdża, więc w żaden sposób mnie nie wspomaga w codziennych 50-minutowych podróżach do pracy. Dziękuję uprzejmie za taką maksymalizację.

Odpowiedz

Krakus

Czwartek, 4 stycznia 2018, 11:10

A w weekendy nadal samochodem do Centrum. Tramwaj co 20-30 min. to jakaś porażka

Odpowiedz

Tomasz

Czwartek, 4 stycznia 2018, 09:09

@Obserwator

Jeśli aglomeracja chce więcej kursów, to niech burmistrzowie i radni tych podkrakowskich gmin dorzucą więcej kasy do ZIKiTu na funkcjonowanie linii aglo.

Odpowiedz

Obserwator

Czwartek, 4 stycznia 2018, 08:25

Jak zwykle nie pomyślano o aglomeracji. Zatem maksymalizacja nic pewnie nie wniesie, ale że robi się ją w okresie kiedy największy szczyt korków (października, listopad i grudzień) mamy za sobą ZIKiT i miasto obtrąbią sukces. Ech...

Odpowiedz

Metro

Czwartek, 4 stycznia 2018, 08:09

Marnuja kase na glupoty lepiej by sie wzieli za budowe przystakow kolejowych robienje skm po malej obwodnicy i drazenie tuneli premetra. Tramwajami nikt nie chce jezdzic bo sa mega niewygodne. To samo autobusy. Na odcinakch do 2km gdzie mozna z nich skorzystac to juz kazdy jak nie autem to wolu podjechac hulajnoga czy na piechote bo wygodniej.

Odpowiedz

Lol

Czwartek, 4 stycznia 2018, 08:04

Tak metro w warszawie super pojemne jest co 3min na M1 i co 5 min na M2. My sie mamy podniecac ze bedzie trzeba 8 min czekac na tramwaj a nie 10 min ktory i tak na takiej 4 bedzie zapchany. Jaja jakies. Ok jak ktos mieszka w centrum ale np z Placu Centralnego dojazd dalej badziewny

Odpowiedz

Aga

Czwartek, 4 stycznia 2018, 07:51

Jaki cel ma kolejna linia z pętli Czerwone Maki jadąca przez Most Grunwaldzki? Na trasie do Ronda Matecznego codziennie jedzie bardzo duzo osób a tymczasem likwiduje sie linie nr 23, w zamian będzie tylko linia nr 11 jeżdżąca co 15 minut - do tej pory zamiennie z linią nr 23 czyli w sumie co 10 minut był tramwaj. Zmiana kompletnie nieuzasadniona i w gruncie rzeczy znacznie pogarszająca sytuację pasażerów na twej trasie, bo na ciągłe przesiadki na krótkich odcinkach między Łagiewnikami a matecznym traci się dużo czasu. Absurdem jest, że będzie trzeba jeździć przez Kapelankę pod Centrum Kongresowe, żeby przsiąść się na autobus w kierunku Matecznego, bo atk będzie szybciej??? Gdzie tu jest logika.

Odpowiedz

Olaf

Środa, 3 stycznia 2018, 22:44

A i liży pupa pracowity urzędnik zikitu to komentuje : http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/16-aktualnosci/2085-w-piatek-pozegnamy-3-linie-tramwajowe

Odpowiedz

Środa, 3 stycznia 2018, 22:42

linie 144, 151/451, 164, 169/469, 173, 184/484 – będą kursować w dni powszednie w okresie międzyszczytowym z częstotliwością zwiększoną do 20 minut. Częstotliwość kursowania w godzinach wieczornych i w dni wolne pozostanie bez zmian; a jak w godzinach szczytowych ??????????????????????????????

Odpowiedz

Środa, 3 stycznia 2018, 22:39

Durnota urzędników ZIKiT u nie zna granic. Zobaczymy totalny paraliż miasta i parę dzielnic ze złymi połączeniami. Ale tak działają niedouczeni absolwenci PK jak niejaka miernota franek ł.

Odpowiedz