- Aby też planowane szprychy do Centralnego Portu Komunikacyjnego miały sens, potrzebne są takie mniejsze linie jak nasza, żeby zasilać główne linie w pasażerów. Nie tylko do CPK, ale też w stronę Rzeszowa i Krakowa - mówi Kamil Jasica.

Jakie są plany kolejarzy dla Szczucinki i dlaczego niespodziewanie wrócili do pomysłu jej reaktywacji? Tego nie wiadomo. Rzecznik Polskich Linii Kolejowych przypomina jednak, że na razie mowa jedynie o projekcie programu kolejowych inwestycji i to w perspektywie nawet do roku 2040.

Oprócz Szczucinki w tym dokumencie znalazła się także linia z Tarnowa do Krynicy, która mogłaby nawet zyskać nowy przebieg. To już jednak wprost zależałoby od budowy nowego połączenia do Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Obecnie linia kolejowa z Tarnowa do Szczucina jest zdewastowana. Pociąg obecnie jest w stanie dojechać jedynie do Żabna. Bardzo rzadko kursują tam składy towarowe. Niedawny przejazd pociągu retro w ramach Małopolskiego Szlaku Turystyki Kolejowej na tej trasie cieszył się jednak ogromnym zainteresowaniem.

 

Krótka fotorelacja z niedawnych pociągów retro do Żabna autorstwa Kamila, za zdjęcia serdecznie dziękujemy. Zdjęcia mają podpisy gdzie się pociąg znajdował dla dociekliwych.

Opublikowany przez PLK 115 - "Szczucinka" Niedziela, 18 października 2020

 

 

 


 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

 

 

 

Bartłomiej Maziarz/ko