Opera krakowska
Rasizm w Operze Krakowskiej? Kontrowersje wokół blackface w spektaklu „Aida"
Powinniśmy odejść od praktyki blackface, bo nic na tym nie zyskujemy, a wiele tracimy. Żadne narracje z zewnątrz nie przebijają się. Żadne opowieści o tych „innych” robione przez innych nie mają sensu. Ciągle opowiadamy z naszego punktu widzenia - ten będzie wojownikiem, ona będzie bardzo seksualna i uwodzicielska… - mówi dr Elżbieta Binczycka-Gacek z Instytut Studiów Międzykulturowych Uniwersytetu Jagiellońskiego, która była gościnią Radia Kraków.
Wolność i miłość ma swoją cenę. "Aida" Opery Krakowskiej w czerni i złocie może zachwycić
Jest sukces! Bez słoni i koni oraz z zaledwie jednym rydwanem! Ale za to w złocie i czerni, w pałacu i grobowcu. Monumentalna i jednocześnie zachwycająca czystą i przejrzystą formą premiera „Aidy” Verdiego przygotowana przez Operę Krakowską została przyjęta entuzjastycznie.
Najnowsze
-
17:00
Puchar Świata w Trialu w Krynicy-Zdrój
-
15:14
Które jest najlepsze? W Tuchowie trwa święto wina
-
14:39
Polscy siatkarze w finale Ligi Narodów. Brazylia na kolanach
-
14:24
Cenny punkt Bruk-Betu. Ekstraklasa wróciła po trzech latach do Niecieczy
-
13:45
Twoje dziecko jedzie na kolonię? Skorzystaj z kontroli autobusu!
-
12:55
Jak przeciwdziałać przemocy domowej?
-
12:12
Alarm Smogowy: w Polsce wciąż oddychamy bardzo zanieczyszczonym powietrzem
-
11:35
Będzie ograniczenie prędkości na moście Kotlarskim w Krakowie
-
11:00
Niespokojnie na drogach Małopolski. Kolejny wypadek na trasie Brzesko - Nowy Sącz
-
10:43
Bruk-Bet Termalica z Pogonią przy pełnych trybunach. TRANSMISJA
-
10:40
Szansa na upały w sierpniu niewielka. Ekspert: napływ gorących mas powietrza możliwy
-
10:05
W Birkenau upamiętniono Romów i Sinti. "Widzę dziś w Polsce i Europie narastającą nienawiść do tych, którzy są inni"
-
09:45
Były fioletowe Krokusy, a teraz w Tatrach czas na... różowe dywany