- A
- A
- A
Kostiumy Joanny Klimas na scenie Opery Krakowskiej
Jaka jest definicja pięknego stroju i jak opera może zainspirować projektanta?
Joanna Klimas to projektantka, kostiumolożka i psycholożka. Stworzyła kostiumy do "Cyrulika sewilskiego" w Operze Krakowskiej. Jak powiedziała - początkowo miała nadzieję, że jej udział w tej produkcji będzie oznaczać prace nad historycznymi kostiumami, ale reżyser Jerzy Stuhr chciał stworzyć spektakl w konwencji współczesno-surrealistycznej. Musiała więc się postarać, aby utrzymać współczesną konwencję, ale jednocześnie jej kostiumy nie mogły być codziennymi ubraniami. Jedna z sukni Rozyny wbudziła jęk zachwytu wśród widowni, a w czasie przerwy w spektaklu wymieniano uwagi na temat strojów oglądanych na scenie. Jak projektantka kojarzona z minimalizmem odnalazła się w świecie opery, zdominowanym przez przepych? Audycję przygotowała Ewa Szkurłat.
Komentarze (0)
Najnowsze
-
16:24
Od nowego roku wzrosną podatki od nieruchomości w Tarnowie
-
16:24
Policja nie potwierdza, że w krakowskich wodociągach doszło do próby sabotażu
-
15:27
Ranny niedźwiedź błąkał się kilka dni. Sekcja ujawniła przyczynę śmierci
-
15:10
Egzotyczny gość w Mistrzejowicach. Kangur widziany na os. 1000-lecia
-
14:58
Kraków zmienia zasady informowania o wycinkach drzew. Tabliczki pojawią się bezpośrednio na pniach
-
14:34
Nadchodzi KultURO - Festiwal dobrej muzyki i zdrowia dróg moczowych
-
14:06
Akademia młodego miłośnika Krakowa. Bezpłatne wykłady i warsztaty
-
13:26
Dwie twarze 17 września. „Trudno je od siebie oddzielić” – mówi prof. Chwalba
-
13:19
Nowa siedziba Ośrodka Ruczaj otwarta dla mieszkańców Krakowa
-
13:12
Podgórze różnorodności. Jak otworzyć się na kulturę osób Głuchych?
-
11:09
Akademia młodego miłośnika Krakowa. Bezpłatne wykłady i warsztaty
-
10:09
Podgórze różnorodności. Jak otworzyć się na kulturę osób Głuchych?