„Prace na kolejowej zakopiance prowadzone są zgodnie z harmonogramem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A łączą realizację inwestycji na jednotorowej trasie do Zakopanego z zapewnieniem bezpośrednich połączeń koleją w sezonie letnim i zimowym. Dzięki temu podróżni mogą korzystać z dotychczasowych efektów prac i coraz lepszej komunikacji pociągiem pod Tatry” – powiedziała PAP Szlachta.

Obecnie na odcinkach między Suchą Beskidzką a Chabówką i Zakopanem jest realizowany kolejny etap prac, których efektem będzie skrócenie czasy podróży na trasie Kraków – Zakopane do dwóch godzin. Podczas tego etapu m.in. przebudowano stacje w Osielcu, Chabówce oraz przystanki osobowe w Skawie i Szaflarach. Na odcinku Szaflary – Biały Dunajec powstało nowe torowisko. Roboty trwają także na stacji końcowej w Zakopanem, gdzie powstaje centrum komunikacyjne.

Wcześniej, bo przed wakacjami na trasie kolejowej do stolicy Tatr przebudowano 21 stacji i przystanków między Skawiną a Zakopanem, oraz zmodernizowano 125 przejazdów kolejowo-drogowych. Od marca 2023 r. planowana jest kolejna faza robót na trasie Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane.

„Z każdym etapem inwestycji, dzięki przebudowie torów, sieci trakcyjnej, przepustów oraz przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem, poprawia się sprawność kolejowej zakopianki, wzrasta poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej” – dodała Szlachta.

Modernizacja kolejowej zakopianki, prowadzona jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 97,98,99 na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Na realizację przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2023 r.