"Wykonawca inwestycji, firma Probud, podzielił ją na kilku etapów, tak, aby nie czekając na zaprojektowanie i uzyskanie pozwoleń budowlanych dla całej sieci, można było ruszyć z pracami na tych odcinkach, na których pozwolenie już jest" – zakomunikowała Targosz-Storch.

Rozpoczęła się budowa pierwszego odcinka, który wiedzie wzdłuż obwodnicy miasta w ciągu drogi krajowej 52, od ronda gen. Waleriana Czumy do ronda gen. Władysława Andersa. Równolegle GDDKiA wymienia nawierzchnie? na tym odcinku obwodnicy.

"Ten pierwszy, 700-metrowy odcinek, zostanie oddany do użytku do końca wakacji. To dopiero początek, bo - zgodnie z podpisanymi umowami - w przyszłym roku oddamy rowerzystom do użytku aż 6,5 km tras. Pierwsza pobiegnie wzdłuż całej obwodnicy oraz wału powodziowego przy drodze za siedzibą firmy Maspex, a dalej ulicami Putka oraz Zegadłowicza, kończąc się przy skręcie do pływalni Delfin. Druga powstanie po obu stronach ulicy Lwowskiej" – powiedział burmistrz Wadowic Bartosz Kaliński.

Obie inwestycje zostaną zakończone w przyszłym roku. Ich łączny koszt opiewa na blisko 9 mln zł, z czego ponad połowa: 5,3 mln zł, pochodzi z dotacji unijnej w ramach programu Park&Ride.

Wadowicka sieć tras będzie skomunikowana z parkingami przy dworcach PKS i PKP, a także przy +Starej Rzeźni+ przy ul. Sienkiewicza. Powstaną tam również miejsca postojowe dla rowerów ze specjalnymi stacjami serwisowymi.

 

(PAP/jgk)