Myślę, że przede wszystkim rozwiąże makabryczne korki w centrum Zielonek. Po drugie da alternatywę dojazdu, otworzy zupełnie nową jakość dla transportu publicznego, a to najważniejsza rzecz, żeby autobusy mogły dojechać, a nie stać w korkach

- komentuje Bogusław Król.

Inwestycja, kosztująca ponad 165 mln zł, została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej. Stanowi kontynuację dwóch poprzednich etapów obwodnicy Wolbromia, w ramach których powstało łącznie około 4 km drogi. Z pierwszego etapu - kilometrowego odcinka od ul. Miechowskiej do ul. Brzozowskiej - kierowcy korzystają od czerwca 2019 r., a z drugiego etapu, obejmującego 3-km fragment od ul. Brzozowskiej do ul. Skalskiej – od października tego samego roku.

W wyniku zakończonej właśnie realizacji trzeciego etapu powstał ponad kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej numer 783 na odcinku od ul. Olkuska Szosa (DW 783) do ul. Skalskiej (DW 794).

Jak podkreślił marszałek Witold Kozłowski podczas uroczystości otwarcia trasy, obwodnica Wolbromia to kolejna inwestycja drogowa w Małopolsce, która przyczyni się do bezpiecznego i płynnego podróżowania w tej części regionu.

„Wiem doskonale jak ważna i oczekiwana przez mieszkańców była właśnie ta obwodnica. Odciąży ona ruch w centrum i rozwinie cały układ komunikacyjny wokół miasta” - zaznaczył.

W ocenie wicemarszałka Łukasza Smółki ukończony trzeci etap obwodnicy Wolbromia zwiększy dostępność komunikacyjną tego obszaru do regionalnej i lokalnej sieci dróg województwa małopolskiego oraz przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa.

Nowa droga będzie się łączyć z północną obwodnicą Krakowa, którą realizuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.