Zdaniem Ostrowskiego lepszym pomysłem od kładki jest przejście podziemne, dodatkowo z przejazdem dla samochodów. "Kładka umożliwia tylko przejście. Ja proponuję przejazd i przejście pod zakopianką. To właściwa inwestycja. Nie generuje tak wysokich kosztów bieżacego użytkowania jak kładka, jak choćby przegląd wind. Po drugie, przejedzie tamtędy samochód, co poprawi bezpieczeństwo" - podkreśla burmistrz Myślenic.

Jak dodaje Ostrowski, przy zakopiance jest kilka miejsc, w których kierowcy muszą włączać się do ruchu z bocznych uliczek. Bywa to bardzo niebezpieczne, bo ruch na zakopiance cały czas jest duży.

fot: Maciej Skowronek

Władze podkrakowskiej gminy zleciły ekspertyzę, która ma pokazać, że podziemne przejazdy i przejścia są bardziej efektywne i prawdopodobnie tańsze niż kładki tylko dla pieszych. Wyniki mają być znane jeszcze w wakacje. Wówczas zostaną przedstawione Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Czekamy z niecierpliwością na to opracowanie. Jesli go otrzymamy to się zapoznamy i wtedy będziemy mieli zdanie. Teraz nie możemy o tym mówić. Nie znamy żadnych wniosków - mówi Radiu Kraków Iwona Mikrut z GDDKiA w Krakowie. Generalna Dyrekcja ma jednak swoje argumenty, które przemawiają raczej za budową kładek, a nie przejść podziemnych.

- Doświadczenia z przejściami podziemnymi mają głównie miasta i są one różne. Ludzie często boją się przechodzić wieczorami przez takie tunele. Są też problemy z odwodnieniami takich obiektów. Poza tym są trudniejsze w utrzymaniu, bo nawet jeśli jest monitoring, to łatwiej go zniszczyć w przejściu podziemnym, niż na doskonale widocznej na zewnątrz kładce - mówi Iwona Mikrut - Jeśli koncepcja władz Myślenic do nas dotrze, dobrze ją przeanalizujemy.

Burmistrz Ostrowski wstępnie wyliczył, że budowa przejścia i przejazdu podziemnego będzie tańsza, niż kładka. - Ale nawet gdyby cena była porównywalna, to jest to lepsze rozwiązanie, bo mamy bonus w postaci przejazdu dla samochodów - przekonuje.

Koszt budowy kładki w Jaworniku wyniósł ok. 7 mln złotych. Nieco mniej ma kosztować powstająca kładka w Gaju.

 WIĘCEJ

 

 

(Maciej Skowronek/ko)

Obserwuj autora na Twitterze: