Ministerstwo Infrastruktury stara się wyłonić wykonawcę studium techniczno - ekonomiczno środowiskowego, po którym wydana zostanie decyzja środowiskowa. Część posłów wskazywało jednak na bardzo częste zmiany wariantów budowy drogi. Na początku miało ich być 14, a potem 6.

Ministerstwo Infrastruktury tłumaczy, że nie były to warianty, a tzw. korytarze, w ramach których pojawia się kilka opcji przeprowadzenia drogi.

Jest duża różnica między wariantem między przebiegiem konkretnym już między wskazaniem do decyzji środowiskowej a korytarzem, który jest bardzo szeroki 5-6 km i w ramach tego korytarza dana trasa może zostać usytuowana



- tłumaczy wiceminister infrastruktury Rafał Weber. Część mieszkańców sprzeciwia się jednak planom przeprowadzenia S7-ki przez południe Krakowa. Chodzi nie tylko o ochronę zieleni, ale też własnych domów.

Proces, który GDDKiA zaproponowała mieszkańcom był wsadzeniem ich na beczkę prochu i oczekiwaniem, że przyjmą tę sytuację. Nie ma nadal pewności, jak trasa będzie przebiegać


- wskazuje posłanka Daria Gosek Popiołek. Ministerstwo Infrastruktury przekonuje, że w sprawie dokładnego przebiegu drogi odbędą się rozmowy z mieszkańcami.

Na razie jest 50 wariantów przeprowadzenia nowej drogi, a aż w 40. ma się zacząć między węzłami Kraków Południe i Kraków Bieżanów.