|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
12 630 62 06 (reklama)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
reklama@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Kierowcy jadą już kolejnym odcinkiem nowej, ekspresowej Zakopianki

Drogowcy przenieśli ruch między Lubniem a Naprawą. Wprawdzie kierowcy mają do dyspozycji po jednym pasie w każdym kierunku, ale powinno się jeździć bardziej komfortowo. Zamiast zjeżdżać na starą zakopiankę można jechać prosto. Po przejechaniu ponad 7,5 kilometra - kierowcy znów zjeżdżają na starą zakopiankę.

Fot. GDDKiA

Jak poinformowała rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut, nową, lewą jezdnią budowanej S7 o długości 7,6 km kierowcy mogą się poruszać w dwóch kierunkach, po jednym pasie w każdą stronę, z ograniczeniem prędkości do 70 km/godz. i zakazem wyprzedzania.

Po dojechaniu do Naprawy trzeba zjechać z S7 do drogi powiatowej, która została przebudowana do klasy G, aby mogła przejąć ruch. W trosce o bezpieczeństwo pieszych wybudowano na niej także chodniki. Tą drogą po ok. 500 m pojazdy dojadą do starej zakopianki, którą ominą budowę tunelu pod Małym Luboniem.

Od strony Podhala i Zakopanego kierowcy w Naprawie zjeżdżają z dk7 na drogę powiatową. Ten kierunek ruchu ma pierwszeństwo przejazdu. Po przejechaniu ok. 500 m wyznaczono wjazd na jedną jezdnię budowanej S7.

„Jeżeli ktoś się pomyli i w Naprawie nie skręci na drogę powiatową tylko pojedzie dalej dk7, nie musi nawracać. Dojedzie do Lubnia, gdzie znaki skierują go na drogę przez miejscowość Lubień do węzła na S7” - wyjaśniła rzeczniczka.

Pozostaje także możliwość kontynuowania jazdy dk7 od strony Krakowa. Aby się na nią dostać trzeba zjechać na węźle Lubień S7 i przejechać przez środek wsi Lubień, po czym wjechać na dk7 w okolicy budowy S7.

Budowa nowej zakopianki jest podzielona na trzy etapy. We wrześniu został oddany odcinek Rabka - Skomielna Biała poprowadzony częściowo na estakadzie, która miejscami ma 50 m wysokości. Kolejny odcinek, Lubień - Naprawa, właśnie oddano do użytku po jednej jezdni.

Budowa nowej zakopianki od Lubnia do Rabki - Zdroju rozpoczęła się w 2016 r. Koszty wszystkich prac wyniosą ponad 2 mld 105 mln zł. Zakończenie wszystkich prac na tej drodze zaplanowane jest na 2021 r. Ostatnim etapem będzie oddanie odcinka tunelowego Naprawa – Skomielna Biała, którego koszt wyniesie prawie 1 mld zł.

Kolejny 16-km odcinek nowej zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu ma być gotowy we wrześniu 2023 r. Koszt inwestycji to 880 mln 100 tys. zł

 

 

 

 

88%
12%