Obecnie kończy się projektowanie tej inwestycji, udało się też otrzymać już większość pozwoleń na budowę. Za kilka tygodni ruszy budowa konstrukcji obiektu. Jak przekonuje Piotr Hamarnik z PKP Polskich Linii Kolejowych, będzie to całkowicie bezpieczna i komfortowa przeprawa pieszo-rowerowa.

- Po jednej stronie będzie tor dla pociągów aglomeracyjnych, oddzielony barierą bezpieczeństwa, częściowo przezroczystą od drogi dla rowerów, która będzie miała trzy metry. Po zewnętrznej stronie mostu, za łukiem, który spina jego konstrukcję będzie podwieszony chodnik o szerokości 2 metrów - mówi Hamarnik.

To inwestycja realizowana wspólnie przez PKP z władzami Krakowa. Miasto planuje także budowę ścieżki rowerowej, która będzie prowadzić od estakad przy ulicy Wielickiej do tego nowego mostu kolejowego.

- W okolicach ulicy Kącik, stacji kolejowej, która się nazywa Kraków-Zabłocie, będą się rozpoczynały najazdy i będziemy wjeżdżać już na wysokość peronów na most i będziemy go pokonywać. Przejedziemy na drugą stronę i potem zjazd będzie wzdłuż ulicy Halickiej. Na bulwary będzie ostrzejszy zjazd do ul. Podgórskiej, a w kierunku centrum miasta będzie trzeba jechać wzdłuż ul. Halickiej - mówi Marcin Wójcik z Zarządu Transportu Publicznego i dodaje, że to inwestycja, która domknie bardzo ważną trasę rowerową w mieście.

Most kolejowy wraz z kładką pieszo-rowerową to trzeci most budowany nad Wisłą. Jeszcze w tamtym roku po pierwszym zaczęły kursować już pociągi, a drugi ma być gotowy, jak przyznaje Piotr Hamarnik, na przełomie tego i przyszłego roku. - Pracujemy przy środkowym moście, prace są zaawansowane, gotowy jest szkielet, pojawiły się elementy łuków, które będą zabetonowane na tym przęśle i będzie budowana cała konstrukcja mostu - mówi Hamarnik. Natomiast trzecim mostem kolejowym pociągi, a także piesi oraz rowerzyści mają się już poruszać w drugiej połowie 2022 roku.

Jako że budowa to wspólna inicjatywa PKP PLK i władz Krakowa, miasto dofinansowuje budowę trzeciego mostu kolejowego kwotą 50 milionów złotych. Natomiast budowa wszystkich mostów to cześć przebudowy linii Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Jej koszt to ponad miliard złotych.

 

(Tomasz Bździkot/jp)

 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.