Włosy, biżuteria, sukienki, pomalowane na kolorowo paznokcie i inne atrybuty kobiecości to treść obrazów malarki, która przy ich pomocy stara się z jednej strony pokazać mechanizmy kobiecej sztuki uwodzenia, z drugiej uświadomić nieustanny zalew dóbr konsumpcyjnych.
Zwraca tu szczególną uwagę przedstawienie muchołówki amerykańskiej (Dionaea muscipula), rośliny, która za pomocą barwy i słodkiej wydzieliny wabi owady, a także ruchomej rzeźby zatytułowanej „Palec” - zachęcającej do eksploracji i obiecującej przyjemność.
Charlotte Beaudry - (ur. 1968) – belgijska artystka, mieszka i pracuje w Brukseli. Tworzy obrazy, rysunki, wideo. W 1987 roku przerwała studia, aby dołączyć do brata pracującego jako dekorator wnętrz w Londynie. W 2005 roku za swoje malarstwo otrzymała nagrodę im. Georges’a Collignona w Mamac (Liège). W 2007 roku otrzymała stypendium Cera programu Partners in Art. 2008 roku była nominowana do nagrody Ariane de Rothschild. Wykształcona w dziedzinie tradycyjnej techniki fresków i malarstwa iluzjonistycznego, dosyć późno dołączyła do środowiska artystycznego. Maluje w oszczędny sposób. W swoim malarstwie tworzy katalogi miejsc, ludzi, obiektów.
Ukazuje je w sposób zapożyczony z filmu, fotografii czy języka reklam: frontalnie, w zmysłowych pozach, zbliżeniach, fragmentach. Beaudry zdecydowanie unika konstruowania narracji. Stara się skonfrontować widza z potężnymi obrazami, które nie opowiadają historii, ale mają wpływać na emocje odbiorców. Aby to osiągnąć, posługuje się malarstwem ikonicznym, odseparowując postacie i przedmioty od ich otoczenia, usuwając nieistotne elementy, pozostawiając jedynie białe tło. Artystka zazwyczaj koncentruje się na pewnej idei i bada ją w serii prac. Dzieła Beaudry znajdują się między innymi w kolekcjach FMAC Fonds Municipal d’Art Contemporain de la Ville de Paris, Collection d’art contemporain de la Banque Nationale de Belgique, Collection Charles Vandenhove
Wojciech Musiał/materiały prasowe