Nowy most zaprojektowany został zgodnie z parametrami technicznymi wymaganymi dla drogi tzw.głównej przyśpieszonej. Będzie położony poniżej staregomostu i dłuższy od poprzednika o 200 m. W ramach inwestycji na odcinku 2 km zmieniony zostanie przebieg drogi krajowej nr 75: od parkingu w Tęgoborzu do skrzyżowania w Kurowie. Most będzie miał po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Ze względu na jego konstrukcję i lokalizację możliwa będzie dobudowa drugiej jezdni z dodatkowym mostem. Zlokalizowany jest na odcinku pomiędzy Nowym Sączem a Brzeskiem, gdzie projektowana jest dwujezdniowa DK75.
 
Oprócz budowy nowego mostu przewidziano także : przebudowę skrzyżowania DK75 z drogą gminną w Kurowie, parkingu z miejscem ważenia pojazdów, budowę 2 konstrukcji oporowych, przebudowę zjazdów indywidualnych, budowę zatok autobusowych, ekranu akustycznego, ciągów pieszo-rowerowych oraz rozbiórkę 3 przepustów drogowych i budowę nowych, rozbiórkę istniejącego mostu przez rzekę Dunajec, adaptację przyczółka istniejącego mostu na punkt widokowy, rozbiórkę dojazdu do istniejącego mostu, budowę dróg serwisowych, kanalizacji, kanału technologicznego, przełożenie sieci teletechnicznej, wykonanie oświetlenia drogi oraz pełnej rekultywacji terenu zajętego pod zaplecze i plac budowy.
 
Istniejący most w Kurowie został wybudowany w 1943 r., ma 407,6 m długości, a szerokość jezdni wynosi tylko 6 m. Poza tym jest w złym stanie technicznym, budowa nowego mostu jest więc konieczna.

 

Katarzyna Maciejczyk/GDDKiA/bp